が (Ga) edatı Ve は (Wa) Edatı Arasındaki Fark


 が (Ga) edatı は (Wa) edatı ile çok karıştırılmaktadır.Ancak arada bazı farklar vardır. Örnek üzerinden anlatmaya çalışalım.

1.) Daha önce bahsedilmeyen bir konu veya bilinmeyen bir şey  hakkında konuşurken özne が(Ga) edatı alır.

誰が来ますか。

(Dare ga kimasuka.)

Kim gelecek?

Bu cümlede kimin geldiğini bilmediğimiz için (Ga) edatını kullanıyoruz .Cevap verirken ise:

山田さんが来ます。

(Yamadasan ga kimasu.)

Yamada bey gelecek.

Olumlu cevap verirken は (Wa) ile sorulan sorulara は (Wa), が(Ga) ile sorulan sorulara が(Ga) ile cevap verilir.Olumsuz cevap verilen sorularda ise her zaman は (Wa) ile cevap verilir.

 は (Wa)  ise dinleyicinin bildiği konularda konuşurken kullanılır.Örnek verecek olursak; 

私はナルトです。

(Watashi wa narutodesu.)

Ben Naruto’yum.

2.) が(Ga) kullandığımızda が(Ga) dan önceki kelimeyi vurgularız. は (Wa) da ise は (Wa) dan sonra gelen cümle vurgulanır.

図書館はどこですか。

(Toshokan wa doko desu ka?)

Kütüphane nerede?(Nerede kütüphane?)

図書館がどこですか。

(Toshokan ga doko desu ka ?)

Kütüphane nerede?

İlk cümlede dikkat çekmek istediğim kütüphanenin nerede olduğu yani nerede kelimesi ikinci cümlede ise dikkat çekmek istediğim konu kütüphanenin kendisidir.

3.)は (Wa) bize cümlenin konusunu anlatırken が(Ga) bize fiilin konusunu anlatır.Örneğin

私はリンゴが大好きです

(Watashi wa ringo ga daisukidesu.)

Ben elmayı çok seviyorum.

Cümlenin ana konusu etkilenen "ben" dir. Fiilin ana konusu ise "elma"dır.Sevilen şey "elma"dır.

Kısaca özetlersek;

v  が(Ga) bir şeyi konu olarak işaret eder, onu yeni / önemli bilgi olarak sınıflandırır, vurgu yapar.は (Wa) yeni / önemli bilgi vermeden önce içeriğin bir kısmı veya tamamı hakkında bilgi sahibi olduğumuzu ifade eder.

v  が(Ga)dan sonra gelen cümle vurgulanırken は (Wa)dan önce gelen cümle vurgulanır.

v  が(Ga)bize eylemi kimin ya da neyi gerçekleştirdiğini anlatırken は (Wa) cümlede ne hakkında konuştuğunu anlatıyor .

が(Ga) ve は (Wa) nın kullanım alanlarını cümlelerde göre göre alışıyorsunuz .Bu yüzden hangisini kullanmalıyım diye endişe etmenize gerek yok.:)



8 yorum:

  1. teşekkürleeerr (yine değeri bilinmeyen bir site daha )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiz.(Değer bilen bir kaç kişinin olması bizim için yeterli.:))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Rica ederiz. Yardımcı olabilmesine sevindik.:)

      Sil
  3. Ben hala cümle yaparken karıştırıyorum wa yerine bazen ga kullanıyorum bu anlamını çok değiştirir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı kullanım alanları var bu yüzden anlamda farklar olacaktır. Pratikle çözebileceğinize inanıyorum. Size tavsiyem bol bol okuma ve cümle kurma pratikleri yapmanız. Başarılar dilerim. Ganbattene....

      Sil
  4. merhaba, wa yı neyden sonra kullanıyoruz? Yani hangi kelime türünden sonra wa getirmemiz gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba は (Wa) bir isimden veya cümlenin ana konusundan sonra gelir. Örneklerdeki gibi duruma göre isme ya da sıfata eklenebilir.

      今日はいい天気です。
      Kyou wa ii tenki desu.
      Bugün hava güzel.

      私の名前はエスラです。
      Watashi no name wa Esura desu.
      Benim adım Esra.

      わたしはコーヒー は のみません。
      watashi wa ko-hi wa nomimasen
      Ben kahve içmem.

      難しくはありませんが、時間がかかります。
      Muzukashiku wa arimasenga, jikan ga kakarimasu.
      Zor değil ama biraz zaman alıyor.

      Hala konu oturmadıysa bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Anlamadığınız bir yer olursa sorabilirsiniz.:)
      https://www.tofugu.com/japanese-grammar/particle-wa/

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.