Japon Arkadaş Bulma:)

  
   Merhaba arkadaşlar bugün Japon arkadaş bulma konusunda yazmaya karar verdim. Bir dil öğreniyorsanız öğrendiğiniz dili pratiğe dökmek çok önemli aksi takdirde öğrendiğiniz şeyler ezberden öteye geçemez ve çabucak unutulur. Bunun için öğrendiğiniz dili konuşan veya sizin gibi öğrenmeye çalışan biriyle, pratik yapmanız gerekiyor.


  Ben de Japoncamı geliştirmek ve Japonları daha iyi tanıyabilmek için yabancı arkadaşlık sitelerine kaydoldum. Bunlardan biride ''Hi penpal ''dı. Maalesef oradaki Japonların çoğu Korece ya da İngilizce öğrenmek istiyordu bu yüzden oradan arkadaş bulamadım. Daha sonra Google Play'den  ''Hellotalk'' adında bir uygulama buldum .Bu uygulamada amaç dil değişimi. Örneğin ; Benim ana dilim Türkçe ve Japonca öğreniyorum. Program bana ana dili Japonca olup Türkçe öğrenmek isteyen kişileri listeliyor. Türkçe öğrenmek isteyen fazlasıyla Japon var. Program sevgili bulmak için değil, dil öğrenimi için kurulduğundan kişileri bu konuda koruyor. İlk konuşmada Facebook gibi kişisel bilgilerin paylaşımında ya da resim gönderiminde uyarıyor. İlerleyen zamanlarda resim, video veya ses dosyası gönderebiliyorsun.


   Programın en iyi kısmı da mesajları çeviri yapabiliyor oluşu. Gönderilen yazının okunuşunu ve Türkçe çevirisini  anında yapabiliyorsun. Telaffuz konusunda çok faydalı çünkü malum Japoncadaki kanjileri okumak zor oluyor. Çeviri konusunda ben kullanırken çok iyi değildi. Uzun zamandır kullanmıyorum bu yüzden geliştirildi mi bilmiyorum ama çevirisi yetersizdi. Programın diğer kötü yanı da pek çok konuda sınırlama getirmesi. Belli miktarda çeviri yapabiliyorsunuz ve daha fazlası için para ödemeniz gerekiyor. Ben kullandığım sıralarda sınırlamalar daha azdı ama yakın zaman da yüklediğimde bazı haklarda sınırlama getirilmişti.


  Daha fazla bilgi için programın kendi sayfasına bakabilirsiniz. Bu program dışında arkadaşlarım İnterpans  da kullanıyor. Kullanmadığım için bu site hakkında pek bilgim yok maalesef. Google Play ve İnternet üzerinde de pek çok dil değişimi programları mevcut. Yazının sonuna linklerini koyacağım oradan bakabilirsiniz. Gelelim Japon arkadaş bulma kısmına. Maalesef Japon arkadaş bulmak ve konuşmayı ilerletme çok zor. (En azından benim açımdan öyle oldu.) Japonya, Türkiye' den 6  saat ileride olduğu için yazdığınız mesajlara anında cevap bulamıyorsunuz. Bu da baya bir sorun oluyor. Genelde ben bugün yazdığım mesaja yarın cevap alabiliyordum bu yüzden konu dağılıyordu.


  Bunun dışında Japonlar çok yoğun sizin zamanınız olsa bile onların pek zamanı olmuyor. Lise öğrencisi olsa bile -ki çoğunlukla üniversite öğrencisi yada şirket çalışanı oluyor- çok yoğun olduklarından çok geç cevap yazıyorlar ya da cevap yazmıyorlar. Ayrıca Japonlar çok yakın olmayı da sevmiyorlar. Çok yakın olduğunuzda ilişkiyi anında kesebiliyorlar. Tanıştığım bir Japon ablayla (Yaşı biraz büyüktü.) çok yakındık sonra birden mesaj atmayı kesti. Pek  çok mesaj attım mesajlarımı gördüğü halde cevap atmadı. Bu durum beni çok üzmüştü. :( Bir de en önemlisi genelde Japonlar hem cinslerine mesaj atmıyorlar. Eğer bir kadınsanız ve bir kadınla konuşmak istiyorsanız pek cevap alamıyorsunuz.


  Açıkçası bu sebeplerden dolayı ben Japonlar yerine Japonca öğrenen farklı ülkedeki yaşıtlarıma mesaj attım. Siz de arkadaş bulamazsanız aynısını yapmanızı tavsiye ederim. Şu an çok tatlı ve cana yakın bir Taylandlı arkadaşım var. Taylandlılar çok sevimli ve cana yakın insanlar. Mesaja atığım tüm Taylandlı arkadaşlarım ''Seninle yakın arkadaş olmak istiyorum, birlikte Japoncayı çok iyi öğrenelim.'' diye mesaj attı. Eğer isterseniz Koreli, Kazakistanlı, Çinli, Endonezyalı kişilere de atabilirsiniz. 2 yıldır Taylandlı arkadaşımla konuşuyorum. (Güncelleme 7 yıldır hala görüşüyoruz.) Birlikte Japonca'mızı geliştiriyor aynı zaman da aynı yerde olmasak ta birbirimize arkadaşlık yapıyoruz . 


  Tayland, Japonya'nın yakınında olduğu için arkadaşım pek çok Japon abur cuburu, sevimli Japon yemek kutuları ve çubuk  gönderdi. Facebook ve Line ‘dan görüntülü konuşarak da konuşmamı ilerlettim. Sürekli Japonca yazdığım için de Kanjim gelişti. Kiminle konuşacağınız ve hangi programı kullanacağınız size kalmış. Size tavsiyem pes etmeden uğraşmanız. 


   Benim iyi bir arkadaş bulmam bir senemi buldu. Umarım siz daha şanslı olursunuz. Son tavsiyem hediye almak istiyorsanız önce siz hediye göndermelisiniz. Çoğu Asyalı hediye aldığında karşılında mutlaka hediye gönderiyor ancak insanlara bir hediye kutusu olarak bakmayın. Sırf hediye almak için insanlara yaklaşırsanız karşı tarafta bunu hissedecektir ve düzgün bir diyalog kurmanız mümkün olmayacaktır. Sohbetlerinizde samimi olmaya dikkat edin. Ganbattene:)

       
Hello Talk için Buraya Tıklayınız.
Speaky için Buraya Tıklayınız.
 İntelpals  için Buraya Tıklayınız.
Hi Penpal Buraya Tıklayınız.
 Hello pal Buraya Tıklayınız.
                                                 

29 yorum:

  1. Tavsiye için teşekkür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin sayfa deyimler araştırırken buldum.
      Sizin sayfa rahat görüntülüyor. Güzel sayfaya yapıtınız için tebrik ederim!
      Daha bu sayfanın geliştirmeye dört gözle bekliyorum.
      Ben Japon’ım. Evliyim. Türkçe okumayı devam ediyorum.

      Sil
    2. Merhaba.Güzel yorumunuz için teşekkür ederiz.:)Vaktimiz oldukça yeni şeyler eklemeye ve sayfayı geliştirmeye çalışıyoruz.Bizi takip ettiğiniz içinde teşekkür ederiz.İyi çalışmalar dileriz.:)

      Sil
  2. okotte ımasu latınce degıl bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım.Ancak dediğiniz gibi Latince degil Japonca'nın Latin alfabesiyle(romanji) yazılmış halı.iyi çalışmalar dileriz.:)

      Sil
  3. 8 yaş kız arkadaş arıyorum kızım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızınız için Japon arkadaş arıyorsanız hellotalk uygulamasını öneririm fakat dikkatli olmanızı tavsiye ederim.Bu tür yazismalarda sapık veya kotu niyetli bir Japonla karşılaşma riski çok yüksek.

      Sil
  4. Taylandlı arkadaşınızla konuştuğunuz platformun adı nedir acaba? ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hellotalk uygulaması aracılığıyla tanışmıştık.Samimi olduktan sonra Mesenger,instgram ve Line üzerinden konuşmaya başladık.Ancak Japonya'da genellikle Line kullanılıyor.

      Sil
  5. Japonca öğrenmeyi çok istiyorum,japon arkadaş edinmeyide fakat bu çok zor oluyor yine dr vazgeçmedim.Japonya da satılan birçok ürünü istiyorum ama türkiyede japon butiği yok.Bende intden alacaktım ama hem dolar ile satılıyor hemde kapıda ödeme yok.Sanırım tek çarem japon bi arkadaşımın hediye olarak yollaması :/(help me)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon arkadaş arıyorsanız hellotalk uygulamasını öneririm bunun dışında yukarıda dediğim uygulamaları da deneyebilirsiniz. Arkadaş edinmek sizin çabanıza bağlı. Bu normal arkadaşlıklar için de böyledir. Hediye almak istiyorsanız önce sizin göndermeniz gerekir. (Genelde Japonlar siz göndermediğiniz sürece hediye göndermiyor.) Bu da istediğiniz ürünü almaktan daha pahalıya gelir. Çünkü yurt dışı kargo ücretleri epey pahalı. Ayrıca arkadaşınızın sizin istediğiniz ürünleri göndereceğinin de garantisi yok. İstediğiniz ürünleri aliexpres gibi sitelerden temin etmenizi öneririm. Yurt içinde de ithal ürün satan pek çok platform var istediğiniz ürünleri araştırmanızı öneririm. Bulamadığınız ürünleri instagramdaki japon.market sayfasına sorabilirsiniz. Ben kullanmadım ancak güvenilire benziyor. Yinede garanti veremem. İyi günler dileriz. Kolay gelsin:)

      Sil
  6. Teşekkürler, hoş blog olmuş , 5. gifteki animenin ismini öğrenebilir miyim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba güzel yorumunuz için teşekkür ederiz.:)Maalesef animenin ismini bilmiyorum.:( Öğrenirsem sizinle paylaşırım.

      Sil
  7. Bu yazıyı bugün yeniden okuyorum ve yazdığınız bir şeyi fark ettim. Şimdilerde maalesef Türkçe öğrenen Japon bulmak HelloTalk'da biraz zor. Hep Korece veya İngilizce öğreniyorlar. Ama bana yardım ediyorlar ve bir iki tane Türkçe öğrenmek isteyenle karşılaştım.

    Verdiğiniz bilgiler için de teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler!! Dediğiniz gibi Japonlar genelde bu tür uygulamalarda kendilerine faydası dokunacak kişilerle konuşuyorlar. Türkçe öğrenmek isteyen çok az Japon var. Japonların kendilerinin kullandığı arkadaşlık uygulamaları var ama Türkiye'deki gibi çok kötü uygulamalar. Kullanan bir kaç arkadaşım oldu ama hiç memnun kalmadı. Tavsiye etmediğim için burada da paylaşmıyorum. Eğer başka uygulamalar keşfedersem burada yine paylaşırım. İyi arkadaşlar bulmanızı dilerim...:)

      Sil
  8. En güvenli (sapık oranı az) platform hangisi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Normalde ben HelloTalk uygulamasını kullanıyordum. Üyelerin geneli öğrenmek isteyenlerdi ve konumunu belirttiğinden gerçekten Japonya'da yaşayanlarla iletişim kurabilirdiniz. Ancak tekrar yüklediğimde her şeyi paralı yapmışlardı. Ama en azından rahatsız edildiğinizde şikayet edebiliyorsunuz ve kişiler üyelikten atılıyor. İsterseniz indirip deneyebilirsiniz.

      Sil
  9. Merhaba ben japonca öğreniyorum çok arkadasim yok olanlarda ben yazmadan yazmiyolar bundan dolayı yabancı birileriyle yeni arkadaşlıklar kurmak istedim eskiden hellotalk tarzı uygulamalar indirmiştim ama çok karışık geldi birileriyle takiplesip mesajlaşamadım yardımcı olucak birileri var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba size tavsiyem aşağıda paylaştığım videoyu izlemeniz. Youtube'a "Hellotalk nasıl kullanır" diye yazarsanız da pek çok video çıkıyor. Japonlara yazarsanız ayda yılda bir cevap yazabilirler. Bu hem çok meşgul olduklarından hem de aradaki zaman farkından kaynaklanıyor da olabilir. Japonca öğrenen başka insanlara yazarsanız hem onlarda konuşacak biri aradıklarından daha hızlı dönerler hem de seviyesi sizinle aynı olacağı için yanlış yapma korkusu yaşamazsınız. Umarım kendinize uygun bir arkadaş bulabilirsiniz. İyi şanslar...:)
      https://youtu.be/Px6AK42Gr8I

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Benim bildiğim kadarıyla (yeni özellik eklenmediyse) Line, Watsapp gibi bir uygulama. Yani karşı tarafın ID bilmediğiniz sürece arkadaş olamıyorsunuz. Başka sohbet gruplarından (discord, hellotalk, instagram...) tanışıp Line da konuşmaya devam edebilirsiniz.

      Sil
  11. merhaba sorun olmazsa site için kullandığınız temanın adını söyleyebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Daha iyisini yapabiliriz. Aşağıdaki linkten temaya ulaşabilirsiniz:)

      https://gooyaabitemplates.com/beauty-blogger-template/

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.