Japonca Çalışmak İçin Kaynak Kitap Önerisi


 Japonca öğrenmeye başlayan çoğu kişinin en büyük problemi çalışacak kaynak kitap bulamamak. Türkiye'de Japonca çok revaçta olan bir dil olmadığından çok fazla Türkçe yazılan gramer kitapları bulamıyoruz. İnternet'ten sipariş etmekse hem zor hemde pahalı.Sizlere bugün Japonca çalışırken işinize yarayabilecek kaynak kitapları tanıtacağım.


LearNihongo Gramer Kitabı

     Üniversiteye ilk başladığımda çok işimi görmüştü.İlk seviye için yeterli bir kitap.Konuları gündelik tarzda, karşıdakiyle konuşuyormuş gibi yazıldığından çalışırken insanı sıkmıyor.Kendi sitesinden aldığınızda size sitede belli ayrıcalıklar tanıyorlar.(Ben alalı uzun zaman olduğundan kitap ve site kuralları değişmiş olabilir.Siz yine de bir araştırın.) Bana göre tek eksiği romanjiyle yazılıyor olması ve birde dediğim gibi ilk seviye için olduğundan pek çok konunun içinde olmaması.Çok ileri seviye Japonca öğrenemiyorsunuz.
Kitabı incelemek için Buraya tıklayınız.
  

Nusret Sancaklı'nın Dilbilgisi kitabı

Bu kitabı daha önce anlattığımdan çok değinmeyeceğim.Bana göre piyasadaki en iyi kitaplardan biri.Kitabın içinde bazı hatalar mevcut ve içindekiler kısmı çok karışık olduğundan aradığın şeyi bulman biraz zor.Onun dışında eksik bir yanını görmedim.
Yazıyı görmek için Buraya tıklayın.


30 Günde Japonca

Fono yayınlarına ait bir kitap.Çok basit seviye ve sadece hayatta kalma adına işinize yarayacak bir kitap.Japonya'ya seyahat edecekseniz işinize yarar onun dışında size pek bir faydasının dokunacağını düşünmüyorum.Ben en fazla iki ay kullandım sonra pek işimi görmedi. Cd'sini de hiç dinlemedim. Romanjiyle yazılmış bir kitap.Yinede almak isterseniz siz bilirsiniz.


Japon Kültür ve Enformasyon Merkezi Yayınları

Maalesef bu yayınların kitabını almam mümkün olmadı. O yüzden bu gramer kitabı hakkında pek bilgim yok.Fakat bu kitapta romanjiyle yazılmış.Sitesinde kitabın bir kısmı paylaşılmış.Oradan incelerek fikir sahibi olabilirsiniz.(Sadece sözlüklerinin iyi olduğunu biliyorum.)
Kitabı incelemek için Buraya tıklayınız.


Minna no Nihongo I & II

Çok eski bir yayın olmasına rağmen hayla dünyada çok kullanılan bir kitap.Üniversitede derslerde kullanılıyor.Bu kitapla kendi başınıza çalışıp pratik yapabilirsin. Minna no Nihongo - Honsatsu ders kitabı ,Minna no Nihongo -Choukai Tasuku 25 dinleme,Video Lesson video,Hyoujun Mondaishuu alıştırma ,Grammatic notes & Translation in English İngilizce gramer anlatımı, Bunkei Renshuucho yazma alıştırması yapacağınız bir kitap.Bunların dışında Minna no Nihongo Kanji English Edition ve  Japanese Kanji Workbook adında kanji çalışabileceğiniz kitapları ve Yasashii Sakubun,Shokyuu de Yomeru Topic 25 adlarında okuma metinlerinin olduğu kitapları da var.Bu kitapları indirerek gramerin büyük bir kısmını öğrenebilirsiniz.Yalnız kitap tamamen Japonca yazılmıştır. Bu yüzden alfabeyi öğrenmeniz gerekiyor.İki seviyeden oluşuyor.Tek kötü yanı eski bir kitap olduğundan günümüzde kullanılmayan kelime ve gramerler olabiliyor.Ama çok fazla olmadığından sorun olacağını düşünmüyorum.
İndirmek için Buraya tıklayın.


 Genki

Bu kitabı hiç kullanmasam da kullanan çok fazla kişi var. Romanji ve Japon alfabesi birlikte kullanılmış. İngilizceniz iyiyse sizin için faydalı olabilir.İngilizce konu anlatımı ve cümlelerin ingilizce çevirisi var. Genki yayınlarının kanji üzerine de kitapları bulunuyor.İnternet üzerinden çalışma imkanı da sağlıyor.
İncelemek için Buraya tıklayın.
İndirmek için Buraya tıklayın.


Erin Ga Chosen! Nihongo Dekimasu

Bu kitabı da almama rağmen çalışmak için çok zamanım olmadı.Manga seven biriyseniz ve eğlenerek çalışmak istiyorsanız bu kitap size göre olabilir.Kitapta konular manga çizilerek anlatılmış.Ayrıca sadece gramere değinilmiyor Japonya'nın geleneksel ve pop kültürü de anlatıyor.Ayrıca kitabın videolarını İnternet'ten kolayca bulabilirsiniz.Kitabın İnternet sitesi de mevcut.
İndirmek için Buraya tıklayın.

Umarım herkes için faydalı bir yazı olmuştur.:)

38 yorum:

  1. Çok teşekkürler, çok yardımcı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil.Yardımı olduğuna sevindik.:)

      Sil
  2. Merhaba ben asialogy nin learnnihongo kitaplarını bitirdim ancak bunlar biraz yetersiz hissettirdi jlpt n5 kanjilerini birde 1000'e yakın kelimeyi biliyorum grammer seviyemse learnnihongo dilbilgisi kitabından öğrendiğimden ibaret sizce hangi kaynaktan nasıl devam etmeliyim amacım yüksek seviyede Japonca öğrenmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçe kaynak istiyorsaniz nusret Sancaklı'nin dil bilgisi kitabından devam edebilirsiniz japonca kaynak kitap olsun derseniz speed of Master seviyeli kitaplarından(Sanirim sizin seviyenize N4 uygun olur)devam edebilirsiniz.JLPT için kaynak kitap önerisi yazimizdan bunun gibi japonca kitaplara bakabilirsiniz.Baska Türkçe kaynak kitaplar da var fakat kullanmadigim için ne kadar faydalı olur bilmiyorum.Youtubedan nihon no mori sayfasina bakin yada diğer japonca dersler anlatan sayfaları takip edin . Faydasını göreceğinize inanıyorum.Simdiden kolay gelsin Başka sorunuz olursa çekinmeden sorabilirsiniz.

      Sil
    2. Saolun Nusret Sancaklının kitaplarından devam etmeyi düşünüyorum youtubedan da dediğiniz gibi nihon no mori gibi sayfaları takip etmeye başladım jlpt kaynak kitap içinse hala bakınıyorum tavsiyeniz için teşekkürler

      Sil
    3. Önemli değil.İyi çalışmalar:)

      Sil
  3. merhaba iyi günler. Japonca öğrenemeye başlayacağım hangi kitaptan başlamalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Öncelikle neden öğrenmek istediğiniz ve neleri bilmek istediğiniz önemli.Eğer alfabe öğrenmek istemiyorsanız,konuşsam ve anlasam yeterli diyorsanız 30 günde Japonca sizin için yeterli olacaktır. Alfabeyi de bilmek istiyorum ama Türkçe bir kaynak olsun diyorsanız Nusret sancaklı'nın kitabı oldukça faydalı. İngilizce'niz varsa Minna No Nihongo en çok kullanılan kitaplardan biri.Eski bir kitap olsa da kendi kendinize çalışabileceğiniz ayrıca gerekli gramer kalıplarının bulunduğu bir kitap.Benim size tavsiyem ilk olarak 30 günde Japonca'yla başlamanız.İlk etap için yararlı olacaktır.İyi çalışmalar dilerim.:)

      Sil
  4. Merhaba,ben evde Japoncayı kendi imkanlarımla öğrenmek istiyorum.Yeni başlıyorum yani.LearNihongo serisini(4kitap),Japonca dil bilgisi 1ve2'yi bir de 30 günde Japonca'yı almayı düşünüyorum.Sizce bunlar uygun mu?Eklemem gereken ya da birbirine çok benzeyen,listeden çıkarmam gereken kitap var mı?Eğer yoksa bunların hepsini alacağım.Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirine benzer kitaplar bu yüzden hepsini almanıza gerek yok.Benim tavsiyem LearnNihongo serisi.Diğer kitapların yerine bir Japonca-Türkçe sözlük alın. İnternetten de bir kaç Japonca okuma kitabı çıktısı edinin veya kitapların orjinallerini de satın alabilirsiniz.Her gün kendinize bir hedef belirleyip ona göre ilerleyin. Bloga eklediğimiz dinleme pratiklerini yapmayı ve tavsiye ettiğimiz dinleme sitelerine göz atmayı unutmayın:)Kolay gelsin.İyi çalışmalar...

      Sil
  5. Merhaba. Ben birkaç aydır kendi imkanlarımla Japonca öğrenmeye çalışıyorum. Başlangıç seviyesinde bir bilgim var yani kendini tanıtmak günlük kalıplar birşey veya birinden basitçe bahsetmek gibi ama tabii bunlarda yeterli seviyede değil. Kaynaklarda internet üzerinden kısıtlı veya yetersiz olanlarında çoğu ingilizce ve ingilizcem aşırı iyi değil bu yüzden türkçe bi kitap istiyorum. Nusret sancaklının kitapları araştırdığım kadarıyla iyi ve önerilen kitaplar ama hangisi benim için uygun olur bilemedim yada başka birininde olabilir sizce hangi kitap uygun olur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LearNihongo Gramer Kitabı veya Nusret Sancaklı'nın Dilbilgisi kitabına bakabilirsiniz. LearNihongo başlangıç seviyesinde gramer veriyor yani derdinizi anlatabileceğiniz seviyeye kadar. Nusret Sancaklı'nın kitabı başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar olan gramerleri içeriyor.Burada seçim size kalıyor.İleri seviyeye kadar olan bir Japonca'mı öğrenmek istiyorsunuz yoksa derdimi anlatsam yeter mi diyorsunuz ?İsterseniz bir kitapçıya gidip iki kitabı da inceleyin öyle karar verin. İyi çalışmalar.Kolay gelsin...

      Sil
  6. Merhaba,16 yasindayim universite hazirlik icin ve issiz kalmamak adina japonca ve fransizca ogrenmek istiyorum ingilizce zaten mevcut ancak merak ettigim konu su yaklhttps://nihontotoruko.blogspot.com/logout?d=https://www.blogger.com/logout-redirect.g?blogID%3D6059948731668821246%26postID%3D2179828829652937323asik kac senemi veya ayimi alir tamamiyle ogrenmem japoncayi? kelimeler degilde grammar ve alfabeden kastim kelimeler zamani ile ezberlenir gunde 1 saat veya 2 saat calismayla diyelim sizce ne gibi bi sonuc ortaya cikar? hevesimi kirmayin lutfen ;'D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Japonca konuşması kolay yazması zor bir dildir.Bir Japonla anlaşacak kadar Japoncayı bir senede öğrenebilirsiniz.Gramer ve alfabeyi(hiragana ve kataganayı iki haftada öğrenebilirsiniz.Ancak kanjiyi tamamen öğrenmeniz yıllar sürebilir.Tabi siz sadece 2000 tanesini öğrenseniz yeter.Onuda sıkı çalışırsanız iki veya dört senede öğrenirsiniz.) işine yarayacak kadarını bir senede halledebilirsiniz.Bu tamamen kişinin çalışmasına ve dile yatkınlığına bağlı.Ne kadar emek verirseniz o kadar çabuk öğrenirsiniz.Bol bol pratik yapıp biraz üzerine düşerseniz eminim kısa sürede öğrenebilirsiniz.Hevesiniz kırılmasın.Azimle damlayan su taşı kırarmış.Başarılar dilerim.:)

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim,harikasiniz.Umarim dediginiz gibi olur,elimden geleni yapacagim :]

      Sil
    3. Rica ederiz.Her şey gönlünüzce olur umarım.:)

      Sil
  7. Merhabalar hiragana ve katakana yı öğrendim kendi çabamla ve şimdi dilbilgisine geçeceğim leaennihongo ve nusretsancaklı arasında kaldım sizce ne yapmalıyım ileri seviye öğrenmek istiyorum ileri seviye için leaennihongo yeterli midir ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Eğer japon gramerine yeni başlıyorsanız Nusret Sancaklı'nın kitabı size ağır gelebilir.(N.S. kitabında ayrıntılı konu anlatımı bulunmamaktadır.Kendi kendinize öğrenecekseniz bunu da dikkate almanızı tavsiye ederim.)Learnnihongo'da temel oluşturup daha sonra Nusret Sancaklı'nın kitabını almanızı tavsiye ederim.İkisine de para vermek istemiyorum diyorsanız blogdaki gramer yapılarını iyice öğrendikten sonra N.S. kitabını alabilirsiniz.Yine de karar size kalmış.En iyisi bir kitapçıya gidip kitapları incelemek ve kendinize uygun olan seçmek olacaktır.İyi çalışmalar dileriz.:)

      Sil
  8. Merhabalar n2 seviyesine hazırlanıyorum gramer ve kelime olarak çok eksiğim yok fakat kanji konusunda çok gerideyim minna no nihongo haricinde sadece kanji öğreten bi kitap önerebilir misiniz? şimdiden teşekkür ederim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) N2 kanji için "JLPT (Japonca Yeterlilik Sınavı) İçin Kitap Önerisi "(https://nihontotoruko.blogspot.com/2018/04/jlpt-japonca-yeterlilik-snav-icin-kitap.html) yazımıza bakmanızı tavsiye ederim."Nihongo Sou Matome" kitabıyla yada "Speed Master" kitabıyla çalışabilirsiniz. Size tavsiyem ikisini de indirip incelemeniz ve size uygun olanıyla çalışmaya başlamanızdır.Ayrıca kanji için telefonunuza test uygulaması indirmeniz de size çok yardımcı olacaktır. Ne kadar çok test çözerseniz aklınızda kalma oranı o kadar yüksek olur.Sınavda başarılar dileriz.:)

      Sil
  9. Merhaba sıfırdan japonca öğrenmek istiyorum kursa girmiyorum, tavsiyeniz nedir? Kitap ve internet üzerinden. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Kitap olarak burada paylaştığımız kitaplardan kendinize uygun olanı kullanabilirsiniz.Hepsi başlangıç seviyesindeki kişiler için hazırlanmış kitaplar.Dinlemenizi geliştirmek için "Japonca Dinleme Pratiği Yapmak İçin Uygulamalar" yazımıza bakabilirsiniz. "Japon Alfabesini Ezberleme Yolları" yazımız da ezberlemeniz de yardımcı olacak uygulama ve siteleri paylaştık. Ve son olarak "Japoncaya Yeni Başlayanlar İçin Öneriler" yazımızda size faydalı bilgiler verecektir. Bu yazılarımız size yeterli gelmiyorsa başka tavsiyelerde bulunmaya çalışırız. İyi öğrenmeler dileriz...

      Sil
  10. Merhaba ben japonca hakkında hiçbir bilgim yok animeden merak saldım sadece filmlerdeki şeyler anlayacak seviyeye gelmek istiyorum belkide ileride japonca konuşmak içinde olabilir ama şuan ki amacım konuşulanları anlayacak seviyeye gelmek sizce nasıl başlamalıyım acaba şuan sadece japonca en çok kullanılan 1000 kelimelerin çıktısını almayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  11. Animeleri anlayacak kadar istiyorsanız bolca dinleme yapın. Daha önce yayınladığımız "Japonca Dinleme Pratiği Yapmak İçin Uygulamalar" yazımıza göz gezdirebilirsiniz.Link;
    https://nihontotoruko.blogspot.com/2019/01/japonca-dinleme-pratigi-yapmak-icin.html

    Animelerinizi animelon.com adresinden romanji okunuşuyla dinleyebilirsiniz. Açıkçası bir dili öğrenmenin en kolay yolu bolca o dille haşir neşir olmak. Bu yüzden dil bilgisi çalışanlardan çok anime, dizi, film çokça izleyenlerin Japoncası daha iyi oluyor. Konuşayım, ilerde CV de yazarım derseniz Nurset Sancaklı'nın ya da LearNihongo Gramer Kitabını öneririm. Para vermek istemezseniz bu siteden veya başka sitelerden çalışabilirsiniz. Biz başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar anlatmayı planlıyoruz. Şimdilik başlangıç seviyesini tamamladık. Bizimle beraber ilerleyebilirsiniz.Kolay gelsin. Başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler ama sadece ingilizce dili olan varsa onuda öğrenebilir miyim? (genki ve minna no nihongo nun ingilizce olduğunu biliyorum)
    türkçe okumak işgence gibi geldi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Sadece İngilizce olan bildiğim bir kitap yok. Araştırmak gerek. Japonca-İngilizce olarak kullanıp memnum kaldığım kitaplar var. Onları JLPT (Japonca Yeterlilik Sınavı) İçin Kitap Önerisi yazımızda bulabilirsiniz. Link;
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2018/04/jlpt-japonca-yeterlilik-snav-icin-kitap.html
      Kolay gelsin sizlere...

      Sil
  13. Merhaba! Ben şuan Hiragana allfebesini öğrenmeye çalışıyorum. Diğer katakana ve kanji alfebesini güzelce ezberledikten sonra direk japonca kelime ezberlemeye, cümle kurmaya ve sembolik yazılımlarını çalışacağım. Acaba kitap almadan en hızlı, verimli, ve güzelce japonca öğrenmemin bir yolu var mıdır? (Kitap alamayabilirim çünkü 4 kitap var ve ailem bu yüzden izin vermeyebilir TwT)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence internetten çalışmakla ilgili bir sorununuz yoksa kitap almanıza gerek yok. Sitemizden veya diğer sitelerden dilbigisi çalışabilirsiniz. Size faydalı olacak bazı yazılarım var göz atabilirsiniz. İşinize yarayacağına inanıyorum.
      Japon Alfabesini Ezberleme Yolları yazımız
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2017/07/japon-alfabesini-ezberleme-yollar.html
      Japonca Dinleme Pratiği Yapmak İçin Uygulamalar
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2019/01/japonca-dinleme-pratigi-yapmak-icin.html
      Japoncaya Yeni Başlayanlar İçin Öneriler
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2017/06/japoncaya-yeni-baslayanlar-icin-oneriler.html
      Quizlet uygulamasını indirip sınıflarımıza katılabilirsiniz. Kelime, kanji kartları ve testleri mevcut. Hem öğrenip hem kendinizi denersiniz. Aynı şekilde memrise uygulamasına da bakabilirsiniz.

      Sil
  14. Merhaba! Ben 17 yaşındayım, dil öğrencisiyim. Japonca öğrenmek istiyorum. Blogunuzu inceledim, kaynaklar araştırdım fakat hala tam olarak karar veremedim. Şu an sıfırım. Anime izlerken anlayabilmek ve Japonca okuyup yazabilecek seviyeye gelmek amacım. İngilizcem var ve bu yüzden Genki kitaplarına yöneldim, onları indirdim. Remembering the Kana kitabını da indirdim ona da bakacağım. Sizce LearNihongo Japon Alfabesi kitabını alıp ilk oradan mı başlamalıyım her şeye? LearNihongo serisini de alabirim Genki'den çalışmak yerine ama pek emin değilim. Yardımcı olursanız çok sevinirim hangi kaynakları kullanmam gerektiği konusunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Eğer mali durumunuz yetiyorsa LearNihongo kitaplarını almanızı tavsiye ederim. Hem alfabe hem de gramer konusunda size faydalı olacaktır. Tüm kitabı düzgünce çalıştığınız takdirde az çok anlar duruma gelirsiniz. Ama anime izlerken anlamak istiyorsanız kelime ezberi yapmanız ve bol bol dinlemeniz gerekiyor. Animeleri Türkçe altyazısı olmadan izleyin. Özellikle kulaklıkla dinlerseniz daha faydalı olur. Anlamaya çalışın, anlamadığınız yerlerde durdurup kelimelere bakın. Mümkünse Japonca altyazılı izleyin. "Japonca Dinleme Pratiği Yapmak İçin Uygulamalar" yazımızı da mutlaka okumanızı tavsiye ederim.Sizin için çok faydalı uygulama ve site paylaşımları var."animelon" dan çalışanızı öneririm.Umarım işinize yarar. İyi çalışmalar dilerim.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim cevabınız ve yardımınız için. LearNihongo serisini sipariş ettim ve dört gözle bekliyorum bana ulaşmasını. Dediğiniz gibi bolca kelime ezberleyip dinleme pratiği yapacağım. Blogunuzu yakından takip edip uygulamaları rutin olarak kullanacağım. İyi günler dilerim!

      Sil
    3. Rica ederiz. Yardımcı olabildiğimize sevindik. Ganbattene...

      Sil
  15. Merhaba, okumak için metinleri nereden bulabilirim, Japonca alfabe konusunda sıkıntım var ama romajiye çeviren bir site buldum. Okumayı da bir süre sonra öğrenirim diye düşünüyorum. Sizin bana okumak için nereden hikaye, haber vb. bulabileceğimi söyleyebilirseniz çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar!! Bu konuyla ilgili iki yazı yazmıştık. İlk yazımızda daha çok sizin istediğiniz gibi kolay seviye Japonca haber ve masalların olduğu siteleri paylaşmıştık. Siz isterseniz öncelikle bu yazılarımızı bir inceleyin eğer yine de size uygun bir site bulamazsanız bize danışmaktan çekinmeyin. Sitemize de çok olmasa da masal, şarkı ve haber çevirisi eklemiştik. Eğer hem türkçe çevirisi olsun hem de dinleme imkanım olsun isterseniz onlara da bir göz atabilirsiniz. Sitenin yukarısındaki Japonca başlığı altından Japonca Okuma ve Japonca Dinleme sekmelerinden ulaşabilirsiniz. Kolay gelsin. Başarılar dileriz...:)
      Japonca Okuma Pratiği Yapabileceğiniz Site Önerileri
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2020/10/japonca-okuma-pratigi-yapabileceginiz.html
      Japonca Okuma Pratiği Yapabileceğiniz Site Önerileri 2
      https://nihontotoruko.blogspot.com/2021/01/japonca-okuma-pratigi-yapabileceginiz.html

      Sil
    2. Yazılarınızı inceledim, çok yararlı oldu. Teşekkürler

      Sil
    3. Yararlı olmasına çok sevindik.:)

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.