Erciyes Japon Dili Ve Edebiyatı 2017


Merhaba arkadaşlar;
 Yine üniversite seçimleri için maraton başlamış durumda. Herkes bir yerlere girmenin telaşesinde. Bugün sizlere Japon dili ve edebiyatı hakkında bazı bilgiler vereceğim. Daha önce ayrıntılı olarak, geçen yaz bir yazı yazmıştım. Bu yüzden bu yazımda, değişen birkaç şeyden bahsedeceğim. İsteyenler buraya tıklayarak eski yazımı okuyabilir. Sosyal medyadan özel olarak mesaj atan çok arkadaşımız oldu. Onların attığı mesajlar doğrultusunda bazı meraklarınızı gidermeye çalışacağım. Öncelikle benim bahsedeceğim Erciyes Japon dili ve edebiyatı olacak. Daha öncede dediğim gibi diğer üniversitelere gitmediğim için nasıl olduklarını hakkında bir bilgim yok.


İlk olarak geçen seneden farklı olarak edebiyat fakültesinin yeri değişmiş bulunmakta. Yeni değiştiğinden bazı sitelerde hala eski binanın resmini görebilirsiniz. Fakülte güzel sanatların yanına taşındı. Kuş uçmaz kervan geçmez ve çorak bir yer olarak gözükebilir fakat yavaş yavaş peyzajı güzelleşiyor. Binanın içi çok güzel. Özel bir üniversite veya bir dershaneye benziyor. Her katta kütüphanesi ve her bölümün kendine ait sınıfı mevcut. Yani eğer siz 3. sınıfsanız sizden başkası o sınıfı kullanamıyor.


Hocalardan rica ederseniz akşama kadar sınıfınızda oturup ders çalışabilirsiniz. Kantini büyük ve rahat. Girişlerde turnike mevcut. Kendi kartınızla girmeniz gerekiyor. Mescidi ve abdesthanesi temiz ve ferah.(Eski binada maalesef abdesthane bulunmuyordu.) Kışınsa binanın içi çok sıcak oluyor. (Eski binada ısınma problemi vardı.) Bana göre güzel bir bina. Tek kötü yanı tramvay durağından biraz uzak olması. Talas tarafında oturanların biraz uzağında kalıyor. Eğer yeni bir yere çıkacaksanız anayurt tarafları daha yakın olacaktır. Anayurttan, okulun kapısına bırakan otobüsler var.


Öğretmen kadrosu aynı fakat bu sene kadın Japon  hocamızın yerine yeni bir Japon hoca kadroya dahil oldu. (Güncelleme o da gitmiş.) Hocalarımız çok enerjik ve öğretmek içinse iştiyaklı. Eğitim seviyesi çok şahane diyemem ama kendi kendine de çalışabilen bir öğrenci için gayet iyi. Bu bölüme geliyorsanız en başından kendinizi çok çalışmaya hazırlamanız gerek. Tüm öğrenim hayatınızda yaptığınız ödevlerden daha fazla ödev yapabilirsiniz. Yapmanız gereken ezberlerde bir hayli çok olacaktır.


Eğer sizin de benim gibi dile yatkınlığınız yoksa arkadaşlarınızdan bir adım önde olmak için daha çok çalışmanız gerekecek ama hemen gözünüz korkmasın. Bölümü seviyorsanız çalışmak size zor gelmeyecektir. Bir konuyu da söylemeden geçmek istemiyorum. Eğer sadece anime veya dizi hayranlığınızdan dolayı geliyorsanız bir daha düşünmenizi tavsiye ederim. Sadece fan olmak bir bölümü okumak için yeterli olmayabilir. Kendinize  ''Bu bölümü gerçekten seviyor muyum?'' diye bir sorun. Amacınız sadece izlediklerinizi anlayabilmekse senelerinizi boşuna heba etmeyin. Kendi kendinize çalışarak veya bir dil kursuna giderek de anlayabilecek seviyeye gelebilirsiniz.


Bölüme büyük hayallerle gelip bırakmayı düşünen veya bırakan çok arkadaşımız oldu. Japonca insanlar için biraz tuhaf geldiğinden her ailenin kolayca izin verebileceği bir bölüm değil maalesef. Gelecekte ne yapmak istediğiniz iyice düşündükten sonra karar verin. ''Peki çok istiyorum bu bölümü ama mezun olunca ne olabilirim?'' diye soruyorsanız iş imkanı olarak çokta kötü bir bölüm değil. Fakültede hoca olabilirsiniz. Türkiye'nin pek çok yerinde Japon dili açılacak. Şimdilik öğrenci alımı yok fakat ilerde almaya başlarlarsa akademisyen ihtiyacı olacaktır. Hava alanlarında, çeviri bürolarında, dil kurslarında çalışabilirsiniz. Turisttik yerlerde (kapadokya v.b) yaşıyorsanız çevirmen olarak çalışabilirsiniz. Fabrikalar ve elçilikler de sizin için bir tercih olabilir. İSMEK gibi halk eğitim merkezlerinde de hoca olabilirsiniz fakat maaşı biraz düşük. Ne olacağınız tamamen size kalmış.


Dil bölümünde okuyorsanız biraz girişimci olmanız gerekiyor. Ayrıca Japoncanın yanında İngilizce de gerekli. Bu yüzden İngilizcenizi de geliştirmelisiniz. Size tavsiyem bu bölümü seçtikten sonra dışarıdan (Açık öğretim, çift ana dal, yan dal) başka bir bölüm okumanız. Sadece Japonca bilmekle iş bulamayabilirsiniz. (Güncelleme maalesef artık bulamazsınız.) Yanında muhakkak bir artınız daha olmalı. Bunların dışında bahsetmemi istediğiniz bir konu olursa yorumlar kısmından veya sosyal paylaşım sitelerimizden yazabilirsiniz. Fakülte hocalarıyla da iletişime geçebilirsiniz. Herkes başarılar dileriz:)

12 yorum:

  1. Peki türkiye değilde japonya da ne gibi bir iş bulabiliriz? O işin bize getirileri türkiyeye kıyasla dahamı iyi olur yoksa türkiye daha iyi bir seçimmi? Üniversite de bu bölüme gitmek istiyorum ve 3 senem kalmasına rağmen gerek dil kartları gerek online dersler ile kendimi geliştirmeye çalışıyorum. İngilizce ve japoncayı akıcı bir şekilde konuşabildikten sonra italyanca da öğrenmeyi düşünüyorum, annem yabancı olduğu için benim de dile yatkınlığım var. Sizce bu şartlar altında japonya da iyi bir iş bulabilirmiyim? Biraz fazla soru sordum şimdiden kusura bakmayın ve teşekkürler ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japonya'da da iş bulabilme imkanınız elbette var.Özellikle İngilizce biliyorsanız iş bulmak sorun olmayacaktır.Maaş olarak Türkiye de alacağınız maaşın 2 katı kadar alabilirsiniz fakat pahalı bir ülke olduğu için gideriniz de Türkiye'den bir o kadar çok olacaktır.Eğer bayansanız Japonya'da çalışmak biraz zor olabilir.Gelişmiş bir ülke olmasına rağmen bayanlar ikinci sınıf insan muamelesi görüyor.Bu konuda internetten araştırırsanız bu konu hakkında bir çok örnek bulabilirsiniz.Yabancı ortaklı Japon şirketlerinde çalışmanızı öneririm.Türkiye mi Japonya mı derseniz Türkiye de ki Japon şirketi ya da Japonya'daki Türk şirketlerinde çalışın derim.Eğer Japon dili ve edebiyatı okursanız ne demek istediğimizi anlayacaksınız.Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  2. Ben bu sene Erciyes Japon Dili ve Edebiyatını kazandım. Merak ettiğim bir konu var Erciyes üniversitesinde Japonya'ya Erasmus gibi eğitim amaçlı öğrenci gönderiliyor mu ? Gönderiliyorsa gitmek için gerekenler nelerdir ? Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle merhaba.Maalesef Erciyesde Erasmus ve Farabi gibi öğrenci değişim programları yok.Okulun Miyazaki Üniversitesiyle anlaşması var ve sadece 1 öğrenci gönderiyor.Gidebilmek içinde iyi derecede Japonca bilmen gerekiyor.Okulun düzenlediği sınava giriyorsun ve birinci olursan gitmeye hak kazanıyorsun.Fakat her şeyini karşılayan bir burs değil ve bazı derslerin burayla tutmadığından senen uzayabiliyor.Onun dışında Japon elçiliğin sınavları var.Türkiye'den 3-4 kişi gönderiyorlar.Fakat çok zor.Bir çok sınavdan geçmen gerekiyor. N2, N1 seviyesinde Japoncaya ihtiyacın var.Ayrıca Japonya çok pahalı bir ülke olduğundan burs kazansan bile parttime çalışman gerekiyor.Aldığın para yemek ihtiyacına bile yetmeye biliyor.
      http://www.tr.emb-japan.go.jp/T_05/04.htm
      Bu linkten girerek elçilik burs şartlarına bakabilirsin. Osaka bursu da var.Onun dışında bazen bir kaç haftalık eğitim turları oluyor.Ama öncelikli şart iyi bir Japonca.Size tavsiyem okul başlamadan çalışmaya başlamanız.Aklınıza takılan başka sorular olursa çekinmeden sorabilirsiniz.

      Sil
    2. Tavsiyelerini dikkate alacağım, yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Rica ederiz.Umarım yardımı olmuştur.:)

    YanıtlaSil
  4. Önceki yazını okumuştum. Güncel olanını görünce sevindim. Verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Selamun Aleyküm, ben de kayseride yaşıyorum. Japoncaya dil öğrenmeye merakım olduğu için başladım. Kendim Çerkesim ve biraz da bu sebeble farklı kültürleri öğrenmeyi seviyorum.Blogunuzu çok beğendim. Takip etmeye devam edeceğim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam:) Güzel yorumunuz için teşekkür ederiz.Umarım size birazda olsa faydamız dokunur.Bizi takip etmeye devam edin.;)

      Sil
  6. merhaba ben erciyes japon dili ve ede. kazandım.
    bu bölümü okuyan varsa burs için nerelere başvurdunuz.
    söylerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bölüm öğrencileri için özel bir burs yok bildiğim kadarıyla. Ben öğrenimim boyunca KYK kredisi aldım.Burs imkanları için Onedio'nun hazırladığı bir liste var. İsterseniz ona bir bakın.Link;
      https://onedio.com/haber/dev-liste-karsiliksiz-burs-arayanlarin-imdadina-kosacak-bir-an-once-bakmaniz-gereken-30-vakif-919823

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.