(どうして猿の尾は短い) Niçin Maymunun Kuyruğu Kısa?

                   

   Yıllar önce Japonya’da ki maymunların kuyruğu uzunmuş fakat bu gün kısa. Neden acaba?


Soğuk bir kış günüydü. Ağaçların altındaki maymunun karnı gurulduyordu. Nehrin yanında balık yiyen su samuruna rastladı. Su samuru her gün lezzetli balıklar yiyordu. Bunun nasıl olduğunu merak eden maymun, su samuruna sordu.
Maymun, ''Su samuru Bey, Su samuru Bey! Her zaman balık yiyorsunuz ne kadar da güzel. Ben de bir sürü balık yakalamak istiyorum. Nasıl tutuyorsunuz bana da öğretin lütfen.'' demiş. Su samuru, ''Çok kolay. En soğuk gecede buzun üstüne oturuyorum ve kuyruğumu nehrin içine salıyorum.'' demiş. Maymun, ''Sadece bu kadar mı? Kolaymış ben de yapabilirim. Teşekkür ederim.'' demiş ve oradan  ayrılmış.



O gece maymunda buzun üstüne oturup kuyruğunu nehre salmış. Bir saat geçmiş. Maymun, 'Çok soğuk, çok üşüdüm ama henüz kuyruğum ağır değil biraz daha beklemeliyim.' demiş.



2 saat sonra, 'Kuyruğum çok üşüdü ama biraz daha beklemeliyim. Henüz çok yakalayamadım.' demiş.



Kuyruğu öncekinden çok daha ağırlaşmış. Tüm vücudu donan maymun, 'Bu kadar yeter çok ağırlaştı ve artık dayanamayacağım kadar üşüdüm. Şimdi kuyruğumu çekebilirim.' demiş.



Maymun kuyruğunu çekmeye çalışmış fakat kuyruğu o kadar ağırlaşmış ki bir türlü çıkmıyormuş.


Tüm gücünü toplayıp kuyruğunu çekmeye çalışırken kuyruğu kopuvermiş. Bu yüzden Japonya’daki maymunların kuyrukları kısadır. Farklı iki hikayeden çeviri yaparak yazdım. Umarım beğenirsiniz. :)


İki hikayenin Japoncaları için aşağıya link bırakıyorum. İyi okumalar. 
1. metin için Buraya tıklayınız.
2.metin için Buraya tıklayınız.
Masalın videosu için bakabilirsiniz.





0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.