Erciyes Japon Dili Ve Edebiyatı



      26 temmuz da tercih maratonu başlıyor. Japon dilini seçmeyi düşünen veya bu bölüm hakkında aklında soru işareti olanlar için bu yazımda Japon dili ve edebiyatı bölümü hakkında bilgi vereceğim. Öncelikle Türkiye'de Japon dili maalesef  üç şehrimizde var. Çanakkale, Ankara ve Kayseri'de.(Güncelleme Nevşehir de eklenmiştir.) Çanakkale'de öğretmenlik, kayseri ve Ankara'daysa edebiyat bölümleri bulunuyor. Ben Kayseri Japon dili ve edebiyatı hakkında size bilgi vereceğim. Erciyes tanınmış bir üniversite ve Türkiye'de 15. sırada yer alıyor. İş imkanları konusunda da çoğunlukla Erciyes mezunları tercih ediliyor. Yeni yetişen akademisyenlerin çoğu Erciyes mezunu. Üniversite büyük bir yerleşkeye sahip ve bir çok bölüm mevcut.

   
Ek ders olarak bölüm dışı piyano, bale, tiyatro gibi farklı bölümlerden ders alabiliyorsunuz. Bir çok değişik konferans ve sertifikalı programları var.


   Japon dili bölümüne gelecek olursak öncelikle baştan uyarmakta fayda var. Bu bölümü seçecek olan arkadaşlar okulun ilk günü  çalışmayı kabullenmek durumunda .Eğer ipleri baştan sıkı tutmazsanız bir daha toparlamanız mümkün olmayabilir.
   Okulun ilk günü dersler başlıyor. Bir buçuk haftada hiragana ve katakana öğreniliyor ve direk gramere geçiliyor. Size tavsiyem gelmeden en azından alfabeyi ezberlemeniz özelikle de sınıfta animeciler varsa  işiniz yaş. Onların alt yapısı olduğundan konuşmaları sizden daha iyi olacak ve buda sizde bir özgüven kaybına sebep olabilir ama hemen yılmayın. İlk haftalar zor gelebilir  ve bırakmak isteyebilirsiniz ama iki hafta dayanırsanız bir daha bırakamazsınız. Japonca konuşması kolay ve eğlenceli bir dil. Gramer ise Türkçeye çok benziyor bu yüzden sizi tek zorlayacak ders kanji. 


 O da ilk baş zor gelse de ezberiniz kuvvetliyse bir süre sonra kolay gelmeye başlayacak. Çoğu arkadaşımız son gün ezberleyip sınava girmesine rağmen iyi puanlar alabiliyorlar. Bu tamamen sizin azminize kalmış ama sadece fan olarak gelmeyin. Dili seviyorsanız bu bölümü tercih edin çünkü bir üst sınıfa çıktıkça bölüm daha da zorlaşmaya başlıyor. Temeli sağlam tutmanız gerekiyor yoksa çok ilerlemeden bocalayabilirsiniz. Birinci sınıfta kanji, gramer, Japon tarihi, Japon kültürü dersleri var. İkinci sınıftan itibaren çeviri ağırlıklı gidiliyor. Sürekli metin yazıp çeviriyorsunuz. Gramer biraz daha ağırlaşıyor daha ayrıntıya giriliyor.


Üçten sonra akademik dersler başlıyor. İsterseniz  ikinci senede bırakıp sertifika alabilirsiniz. Eğer dersi iyi takip ederseniz ikinin sonunda konuşup yazabilecek kıvama geliyorsunuz. Hocalar konusuna değinecek olursak 2 Japon 5 Türk  toplam 7 hocamız var. Saygı çerçevesinden çıkmadığınız sürece hocalar konusunda sıkıntı çekeceğinizi düşünmüyorum. Hocalar çok arkadaş canlısı ve yardım severler. Her konuda çekinmeden yardım isteyebilirsiniz. Ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar. Dersi anlamadığınızda da özel olarak anlatıyorlar. Öğrenciye takan hocalar değiller  bu konuda endişeniz olmasın:) Tabi öğrenci öğretmen çizgisini geçmediğiniz sürece!


Her sene Japon kültür günü oluyor ve kültür gününde bölüm öğrencileri etkinlikler düzenliyor. Çok eğlenceli geçtiğini söyleyebilirim. Cosplay gösterisi, origami, tiyatro, dans gösterileri, Japon yemekleri standı gibi pek çok farklı etkinlik var ve etkinlikleri bölüm öğrencilerinin istekleri ve katılımlarıyla düzenleniyor. Bölümün kulüp çalışmalarıysa katılımcılara göre düzenleniyor. İstediğiniz her hangi bir kulübü katılımcı bulmanız şartıyla açabiliyorsunuz. Hocalar bu konuda desteklerini esirgemiyorlar.

 
 Hali hazırda Go, origami, shoudo gibi pek çok farklı kulüpler mevcut. Bunun dışında gezmeyi tozmayı seven biriyseniz kayseri size yavan gelebilir. Meydan dışında gezip eğleneceğiniz pek bir yer yok. İki AVM var ve hafta sonları azına kadar dolu. Tüm herkes tatilde ya yemek yemeğe gidiyor ya AVMye.


Doğayı seven biriyseniz doğa yürüyüşleri, bisiklet turları, dağ tırmanışları etkinlikleri sürekli düzenleniyor. Çok sayıda yemek yiyebileceğiniz dükkanlar mevcut .Çok sayıda waffle dükkanları var. Kafeler ve waffle dükkanları ağzına kadar öğrenciyle  dolu. Onun dışında bir saat uzaklıktaki Kapodokya'ya gidip peri bacalarını da  gezebilirsiniz fakat orada da fiyatlar çok yüksek uyarmadı demeyin. Kayseri, İstanbul ve Nevşehir'e  göre daha ucuz bir şehir.


Kiralar  600 tl den başlıyor(3 oda 1 salon) yurtlar ise aylık 500 tl den başlıyor. (Bu fiyatlar güncelliğini yitirmiştir.) Yiyecek ve gıda fiyatları da gayet makul. Devlet yurtları isteyenler içinse çok sayıda KYK yurtları mevcut. Gevher Nesibe dışındaki KYK yurtları gayet  güzel ve konforlu. Fakat arkadaş çevresi, yemekler ve hırsızlık gibi konularda bazı sıkıntıları var. Bunu dışında yeni bir çok KYK yurtları yapıldı. Başvurursanız büyük ihtimal çıkar. Arkadaşlarımın hepsine sene ortası da olsa çıktı.


Özel yurt olarak da yer konusunda çok sıkıntı yaşamazsınız bir çok özel yurt mevcut. Önemli bir uyarı yurda kayıt yapacaksanız internetten ön kayıt yapmanızı tavsiye ederim. Çünkü iyi yurtlar hemen doluyor ve açıkta kalma ihtimaliniz çok ve erken kayıt dönemini kaçırmazsanız daha uyguna kayıt olabilirsiniz. Ev düşünenler de çok geçe kalmadan ev bakmalılar çünkü okul zamanı ev kiraları zamlanıyor ve pek çok ev sahibi kiraları dolar üzerinden peşin istiyor. Bu konuda dikkatli olun. Bunun dışında ortam olarak sakin bir memleket fakat insanları, bazılarına (özellikle ege taraflarında yaşayanlar için) sert gelebilir. Ama zamanla ortama ve insanlara alışıyorsunuz. Ulaşıma değinecek olursak şehir dışı ulaşım için uçak, tren ve otobüs kullanılıyor. Şehir içi ulaşımdaysa  devlet otobüsü , tramvay ve belediyenin  bisikletleriyle sağlanıyor. Bilet fiyatları öğrenciler için 1.30 tl. Her yere tramvayla gidebiliyorsun ulaşımı çok rahat.



Okul zamanları tramvaylar çok sıkış bıkış olsa da seneye yeni tramvayla geleceğinden bu konuda bir rahatlama gelecektir. Her yerde bisikletler de mevcut. Toplu taşıma sevmeyenler için ideal bir ulaşım yolu olabilir. Yollar ve şehir gelişmiş. Belli saatler dışında trafik ve gürültü yok. Okul bittiğinde şehirde çok kimse kalmıyor. Çoğunluğu öğrenciler oluşturuyor.


Diğer bölümlere de değinecek olursak Çanakkale bölümü hazırlık bölümüyle beraber 5 yıllık bir bölüm. Hazırlık bölümünün olması Çanakkale'yi tercih etmek için artı bir yön çünkü maalesef  hazırlık olmadan  Japoncayı öğrenmek biraz zor. Ankara Üniversitesi'yse  puan olarak diğer iki bölümden önde ayrıca konum itibariyle de dil  öğrenme konusunda bir çok avantajı var. Japon elçiliği, Japon vakfı ve büyük bir Japon kütüphanesi pek çok Japon lokantası Ankara'da bulunmakta. Ayrıca öğrenci içinde gezilecek mekanları çok.


Bir çok kulüp faaliyeti var fakat bu iki bölüm hakkında  bunların dışında çok fazla bilgim yok ne yazık ki:(  Bölümün iş imkanlarına değinecek olursak elçiliklerde, çeviri bürolarında, havalimanların da, rehberlikte, fabrika, otel ve restoranlarda çalışabilirsiniz. Kurslarda hoca olarak da çalışabilirsiniz. Bu size kalmış fakat iş alanı geniş ve ücretleri de genelde yüksek.
  Son olarak merak ettiğiniz veya aklınıza takılan bir şey olursa yorum kısmından sorabilirsiniz:)
   Umarım iyi düşünür ve doğru kararı verirsiniz:)


2015-2016 Üniversite Puanlar


       Üniversite Adı
Puan Türü

Kon.

Yerleşen  


Taban Puan

   Tavan Puan

BAŞARI
SIRASI
Ankara Üni.Japon Dili ve Edebiyatı
DİL-3

31
31
406,91404

456,90656
7.920
Çanakkale On sekiz Mart  Üni. Japonca Öğretmenliği
DİL-3

47
   47
376,71650
 439,88926
15.100
Erciyes Üni.Japon Dili ve Edebiyat
DİL-3

36
36
355,48440
434,65769
21.700

44 yorum:

  1. merhaba :) bu blogu bulduguma ne kadar sevindim anlatamam sanırım japon dili ve edebiyatı okuyorsunuz bende üniversite son sınıftayım ve bölümümün mesleğini yapmak istemiyorum her zaman asya dillerine kültürüne ilgim vardı hayalimin peşinden gidip bu bölümü okumak istiyorum lakin ailem desteklemiyor bir şekilde kazanırsam onları ikna ederim ama mezun olunca iş sıkıntısı çeker miyim açıkta kalır mıyım korkusu var beni daha detaylı bilgilendirirseniz çok sevinirim :))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.Güzel yorumlarınız için öncelikle teşekkür ederiz:)Bizi cesaretlendirdiniz. Gelelim sorunuza. Öncelikle bende Japon dilini seçtiğimde benim ailemde pek hoşnut değildi. Fakat şimdi ne ailem nede ben pişman değiliz.İş konusuna gelirsek eğer atılgan biriyseniz iş bulmanız çok kolay. Japoncanın yanına bir de İngilizce eklerseniz aranan eleman olabilirsiniz.Alan olarak çevirmenlik, akademisyen,turist rehberi olabilir, hava yollarında çalışabilirsiniz özellikle de Nevşehir gibi Japonların sıkça geldiği yerlerde iş imkanları çok.Son sınıfta zaten hocalar eğer başarılıysanız iş bulmanıza yardımcı oluyorlar pek çok üst dönem mezun olur olmaz iyi bir yerlere yerleşti .Bu tamamıyla size bağlı.Mezun olmadan iş teklifi alanlarda var.Endişelenmeyin:)Merak ettiğin başka konular olursa çekinmeden sorabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.�� Çok bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkür ederim. Ben de Japonca öğretmenliği veya Japon dili ve edebiyatı okumak istiyorum. Fakat hangisinin iş imkanları daha iyi veya hangisi benim için daha faydalı olur bilmiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle yorumunuz için teşekkürler:)Bence öğretmenlik daha faydalı olabilir.(Öğretmenlik bölümü sadece Çanakkale'de var ve 5 yıllıktır.Bu yüzden Japonca'yla daha fazla haşır neşir olabilirsiniz.)Edebiyatın üstüne bir de eğitim dersleri veriliyor.Formasyon almanıza da gerek kalmaz.Bu sayede eğitim sektöründe de çalışabilirsiniz.Ama eğitimci olmak istemiyorsanız boşuna bu derslerle vakit kaybetmeyip sadece Japon dili ve edebiyatı okuyabilirsiniz.Karar size kalmış.Ders programlarına bakarak da bilgi sahibi olabilirsiniz.https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiazZXDxODVAhWCaVAKHeDVBg0QFggmMAA&url=http%3A%2F%2Fcdn.comu.edu.tr%2Fcms%2Fegitim.yde%2Ffiles%2F42-japon-dili-egitimi-dersler-ve-icerikleri.doc&usg=AFQjCNGqPmCSIb_fCpnIKpxQISnleePbZg
    Merak ettiğiniz başka bir konu olursa çekinmeden sorun:)

    YanıtlaSil
  5. Erciyes üniversitesinde japon dili ve edebiyatı 4 yıllık mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 4 yıllık.İlerleyen yıllarda hazırlık gelebilir fakat şuan için yok.

      Sil
  6. Merhaba ben Lise 1 öğrencisiyim Japon dili ve Edebiyatı okumak istiyom animeciyim ama japonca öğrenmeye çok hevesim var derste alabilceğim umarım neyse konumuz bu değil Ankara,Çanakkale ve Erciyes üniversitesinden hangisine gitsek iş bulmak daha kolay olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan Nevşehir'da yeni Japon dili ve edebiyatı bölümü açıldı.Size tavsiyem Nevşehir'deki Üniversiteyi seçmeniz.(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)Ankara başkent olduğu için daha avantajlı ama akademik alanda iş düşünüyorsanız Erciyes daha uygun.Fakat kesin iş bulabileceğiniz bir üniversite yok.Sizin başarılı ve aktif olmanızla alakalı.Umarım cevap yeterli olmuştur.:)Başarılar dilerim.(Size tavsiyem gelmekte kesin kararlıysanız kanji ve gramere biraz çalışmanız.İleride çok faydasını görürsünüz.)

      Sil
  7. Merhaba lise 1 öğrencisiyim Japonca'ya ta 6. sınıftan beri ilgim var Ankara,Çanakkale ve Erciyes üniversitesinden hangisine gidince iş bulma daha kolay oluyor?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba lise 1. sınıfım orta okul 6 yada 7 olması lazım o zamanlardan beri Japonca'ya hastayım üniversiteler hakkında sorum olacak Ankara, Çanakkale ve Erciyes üniversitesinden birine girince hangisinden mezun olunca iş bulmak daha kolay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel itibariyle aynı şansa sahipsiniz.Eğer öğretmenlik istiyorsanız Çanakkale Üniversitesini tercih edin derim.Çünkü formasyon bu yıl itibariyle bölümümüz için kaldırıldı.Çanakkale daha avantajlı olacaktır.

      Sil
  9. Merhaba. Erciyes Üniversitesi Japon Dili ve Eedbiyatını okumak istiyorum. Bu yıl sınava girdim ve netlerim YKS Türkçe = 30,5 net Mat = 13 net Sosyal = 8 net Fen = 1 net

    Dil = 41 net

    Sizce bu yıl Erciyes Üniversitesi Japon dili edebiyatının gelme şansı var mı?

    AOBP puanım 74 fakat geçen yıl tercih yapıp kazandığım halde gitmedim. Dolayısıyla puanım kırılacak. Bunu da göz önünde bulundurursak acaba gelme ihtimali var mı? Şimdiden herkese çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Yorumunuz için teşekkürler. Sorunuza gelecek olursak açıkçası yeni sistemi hiç bilmiyoruz.Bu yüzden yardımcı olamayacağız.Eğer sıralamanız veya toplam puanınız varsa yardımcı olabiliriz.2017 yılın da Erciyes üniversitesi 25.262 başarı sırası ve 368,02612 puanıyla almıştı.Bu yılda çok değişeceğini sanmıyoruz.Kolay gelsin.Başarılar...

      Sil
  10. Merhaba nevşehir japon dili ve edebiyatı hakkında bilginiz var mı gidilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevşehir üniversitesi yeni açılan bir üniversite.Hocalari alanında başarılı diye duydum.Konum olarakta çok avantajlı.Japon turistlerin çok sık ziyaret ettiği bir konumda bu yüzden pratik yapma imkanı var.Rektorleride bolumle ilgili gibiydi.Belki yeni olduğu için sistem tam oturmamış olabilir ama tercih edilebilinir.Ama karar yine sizin.Bolum ogrencileriyle iletişime gecmenizi tavsiye ederim .

      Sil
  11. Öncelikle merhaba Şuan Erciyes’in üniversitesinde başka bir bölüm okuyorum.Japoncayı hobi olarak öğrenmeye başlamıştım fakat şimdi tam bir şekilde öğrenip konuşmak istiyorum.Benim sorum şu kursa mı gitmeliyim(bildiğim kadarıyla erü de Japonca öğrenimi ile ilgili kurs )yoksa kendi bölümümü bitirip Japon dili ve edebiyatı mı okumalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Benim fikrimi soracak olursanız Japonca seçmeli ders alıp alt yapıyı oluşturmanız, sonrasını kendi başınıza veya bir kurs yardımıyla tamamlamanız.Eğer Japon edebiyatına ilginiz varsa üniversite okumanız faydalı olabilir ama sadece dil öğrenmek istiyorum diyorsanız 4 senenizi harcamayın derim.Çünkü fakültelerde kursların getirdiği seviyeye kadar getiriyor bu da hemen hemen sınıfın yapısına göre N3-N2 seviyesi oluyor.Bildiğim kadarıyla çoğu kurs N3'e kadar veriyor.Ama tabii ki tercih sizin.

      Sil
  12. Merhaba, şey ben Japon dili edebiyatı çok istiyorum. Öyle öğretmenlik falan istemiyorum daha farklı bir şey istiyorum. Ayrıca öğrendikten sonra neler yapacağıma daha karar vermedim. Sizce neler yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Eğer İngilizce biliyorsanız fabrikalarda ve hava alanında çalışabilirsiniz.Akıcı Japoncanız olursa çevirmenlik(kitap,simultane çeviri vb.) yapabilirsiniz.Turizm ve gezi rehberliği de olabilir.Ancak çok fazla alanda çalışma imkanınız yok maalesef. Size tavsiyem Japonca okurken ikinci bir üniversite daha okumanız.Bu uluslararası ilişkiler veya dış ticaret olabilir.Öncelikle ne yapmak istediğinize karar verin ve mezun olduktan sonraki ortamı düşünerek bir seçim yapın.Sonradan pişman olmayın.

      Sil
  13. merhabalar. açıkçası bu blogu bulduğum için mutluyum. ♡
    benim soruma gelecek olursak liseden bu yıl mezun oldum. dilciyim. japonca çince korece gibi asya dilleri ve kültürü hep ilgimi çekmiştir. ancak bu konu hakkında endişelerim var. iş bulma vesaire. aynı zamanda ingilizce de okumak istiyorum ama edebiyat değil. batı dillerinden sadece ingilizce ve Fransızca seçeneklerim arasında.
    ben de arada kaldım. büyüğüm olarak yardım ve tavsiye istiyorum. (':
    çevremdekilerle bu konu hakkında konuşamıyorum çünkü ' ne yapacaksın' baskılarına maruz kalıyorum...
    şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Söyleyeceklerim tamamen kişisel görüşüm bu yüzden dikkate alıp almamak size kalmış.Size tavsiyem İngilizce okumanız.Nedenini soracak olursanız şuan Japonca için çok iş imkanı yok maalesef.(Dört sene sonra ne olacağını bilemeyiz elbette.Bir anda önem kazanabilir.)Japonya'yla ,ilgili işlerde akıcı Japonca ve İngilizce isteniyor.(Genelde işlerde N2 seviyesi veya Japonya'ya gitme şartı aranıyor.) Japonca okusanız bile İngilizce bilmek zorundasınız.Eğer Japonca'yı çok öğrenmek istiyorsanız Japonca öğreten bir üniversitede İngilizce okuyabilirsiniz.(Erciyes,Nevşehir veya Boğaziçi gibi) Seçmeli ders olarak Japonca öğrenebilirsiniz.Hele ki Japonya'ya gitmek istiyorsanız İngilizce okuyan birinin Japonca okuyan birine göre şansı daha yüksek.Japonlara Japonca öğretemezsiniz ama İngilizce öğretebilirsiniz.Tabi ki bu sizin gayretinize kalmış.Çok sıkı çalışır akıcı Japonca konuşursanız bir de iyi düzeyde İngilizceniz varsa çok rahat iş bulabilirsiniz.Ama orta düzeyde kalırsanız ve girişken de değilseniz iş bulma olasılığınızın düşük olduğunu söylemek zorundayım.Özellikle her ortamda çalışamıyorsanız iş imkanınız oldukça düşüyor. Ama yinede Japonca öğrenmek istiyorum ve öğretmenlik yapmak istiyorum diyorsanız Japonca öğretmenliği okumanızı tavsiye ederim.Çoğu yer (öğretmenlik için) formasyon veya tecrübe istiyor.Formasyon geçen sene kalktığı için alamıyorsunuz(Tekrar ne zaman açılır bilemiyorum.).Bu yüzden öncelikle gelecekte ne yapmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor.Gönlünüz hangisini daha çok seviyorsa onu yapmalısınız. Çevrenizdekilerin baskılarının sizi üzmesine izin vermeyin. Kararlı durup neden yaptığınızı güzel bir uslupla açıklarsanız eminim çevrenizdekilerde sizi anlayacaktır. Toplum baskısı tercih zamanı herkesin başına gelen olaylardan biri.Bizimde başımıza gelmişti.Ancak okuduğumuz için mutsuz muyum bilakis seçtiğimiz için hiç pişman olmadık.Japonca çalışırken her saniyesinden zevk aldık.Halada öğrenmekten ve öğretmekten zevk alıyoruz.Karar yinede size kalmış.Umarım uzun yazımız canınızı sıkmaz.Ve size bir nebze olsun faydalı olur.Hayatınızda başarılar diliyorum. Her şey gönlünüzce olsun.Sormak istediğiniz başka şeyler olursa buradan veya sosyal medya hesaplarından çekinmeden yazabilirsiniz.Hayatta başarılar dileriz.:)

      Sil
  14. bu uzun yorumunuz için cidden teşekkür ederim. kafamdaki soru işaretleri sayenizde artık yoklar (':
    tekrar teşekkür ederim 💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.:) Umarım sizi yanlış yönlendirmemişimdir. Başarılar dilerim...

      Sil
  15. Merhaba. Ben bu 4 ay önce liseden mezun oldum şimdi ingilizce kursuna gidiyorum japonca bölümü için. 4 yıldır japoncaya ve Japon kültürüne çok ilgim var. A1 seviye öğrendim de :) benim hedefim sınavda 80de 80 yapmak. Bunu yaptıktan sonra her üniversiteye gidebilirim ama sizce en iyisi hangisidir? Japonca hakkında bilgisi olmayan hocalarım bile Çanakkale'nin japonca eğitimi çok iyi diye duyduk diyor, japonlar bile Çanakkale'yi biliyor. Japonca okuyacağım dediğimde bi japon Çanakkale mi diye sormuştu hemen. Ama sorun şu ki öğretmenlik hiç sevmem :( tarih ve edebiyat ağırlıklı gitmek istiyorum onlar japon dili ve edb bölümünde var. Ama derslerine baktığımda çok az geliyor. Ankara'da resmen japoncadan çok klüplere önem veriliyor japonca dersleri seçmeli. Erciyes en başından beri istediğim yer ama ders programı çok az geldi saat 12 de 10da ders bitiyor nasıl olabiliyor anlamadım :( ben japoncaya gömülmek istiyorum böyle 4 sene Türkçe'den daha çok japoncayla haşır neşir olayım istiyorum. Ankara isminden yerinden kazanıyor. Erciyes halkından kaybediyor. Çanakkale mükemmel ama öğretmenlik :( Nevşehir yer olarak güzel ama çok yeni daha ve puanı düşük. Bildiğiniz kafayı yemek üzereyim �� en iyisini bulmak istiyorum tek isteyim bu :') çok çok fazla tavsiyeye ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tercih zamanı herkesin aklı biraz karışabilir.Böyle zamanlarda ne yapmak istediğine karar vermen gerekiyor.Eğer öğretmen olmak istemiyorsan Çanakkale üniversitesinde boş yere öğretmenlik dersleri görmene gerek yok.Dediğin gibi Ankara üniversitesi konum olarak avantajlı.Daha önce Ankara üniversitesi'ne hiç gitmedim ancak eğitiminin iyi olduğunu duymuştum.Özellikle öğrencilerinin edebiyat ve tarihte çok bilgili olduklarını söylemişlerdi.Ders programını bilemiyorum ancak derslerin seçmeli olması sizi yanıltmasın çünkü genelde kağıt üzerinde seçmeli gerçekte zorunlu seçmeli dersler oluyor.Erciyes hakkında konuşacak olursak Nevşehir'e yakınlığından dolayı sürekli Japon turistlerin uğrak mekanı olmasından dolayı avantajlı bir konumda.Bazı olaylardan dolayı benim zamanımda gelmeyi bırakmışlardı ancak şimdi eski haline geri dönmüş diye duydum.Ders saatlerinin az olması benim içinde sorun olmuştu ancak dil birazda kendi çabanla yapılacak bir şey.10 saat kanji dersi de verseler oturup çalışmadıkça yapamazsınız.Size üniversitede nasıl öğrenmeniz gerektiği ve temeller veriliyor.Gerisini siz kendiniz çalışarak yapmanız gerekiyor.Kendi kendinize çalışıp hocalara sorabilirsiniz.Erciyes için hocaları çok yardımseverler.Eğer siz daha fazlasını isterseniz size seve seve yardım ederler.Yeter ki çalışmak isteyin.Benim dönemimde yeterlilik sınavı için özel ders talep ettiğimizde ders çıkışları özel ders bile vermişlerdi.Nevşehir dediğiniz gibi yeni açılmış olsa da hocaları yeni olduğundan öğretmeye daha hevesli olacaklarını düşünüyorum.Konumu itibariyle de kendinize daha kolay Japon arkadaş bulabilirsiniz.Yinede karar sizin.Size tavsiyem üniversiteyle ilgili aklınıza takılan soruları üniversitenin bölüm hocalarına sormanız.Onlar size çok daha doğru bilgiler verecektir.Sormakta çekinmeyin.Umarım sizi mutlu edecek olanı seçebilirsiniz.Hayatta başarılar diliyoruz.Aklınıza takılan başka bir şey olursa yazabilirsiniz.:)

      Sil
  16. Merhabalar ben Japon kültürüne oldukça meraklıyım ve anime tutkunu biriyimdir. Size küçük bir sorum olacaktı. Bildiğiniz üzere editör olmak için türk dili ve edebiyatı okumak şart ama ben Japon dili ve edebiyatı okuyup manga editörü olabilir miyim? Cevabınız hayırsa nasıl Manga editörü olabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Profesyonel anlamda manga editörü olmaktan bahsediyorsanız bu konu hakkında hiç bir fikrim yok.Ancak manga çeviren yayınevlerinin(gereklişeyler,akılçelen gibi) sosyal medya hesaplarından bu işle ilgilenenlere danışabilirsiniz.Ancak emin olmamakla beraber editörlük işlerinde Türk Dili ve Edebiyatı okuma şartı aranıyor diye biliyorum.En azında bu işle ilgili tecrübeniz olması gerekiyor.Bu işi denemek isterseniz mangatr'de başvur kısmından editörlük yapabilirsiniz.İlerde cvniz için faydalı olacaktır.Japon dili okuyarak çevirmen olabilirsiniz.Ama eğer editör çok olmak istiyorsanız ikinci üniversite olarak açıköğretimden Türk dili ve edebiyatı okuyabilirsiniz.Hangi iş kolu olursa olsun deneyim çok önemli.Bu yüzden üniversite hayatınızda da gönüllü veya paralı editörlük alanında muhakkak çalışmanız olsun.Umarım faydalı olmuşumdur.Şimdiden başarılar dilerim.:)

      Sil
  17. Merhaba şuan lise 2 öğrencisiyim ve Anadolu'da okuyorum dil seçtim ve seneye bunun derslerini görücem ve seneye çok fazla ingilizce çalışmak istiyorum yani ingilizcemi baya geliştiriceğimi düşünüyorum. Sorum şu müziğe ilgim var ve keman çalıyorum. Japonya'yı Japoncayı'da çok seviyorum direk orada yaşamak istiyorum ilerki yıllarımda sizce benim bölümüm burası mı yoksa müzikle ilgili bir şey yapmam daha mı mantıklı benim amacım dil öğrenmek ve güzelce üniversite yıllarını geçirmek tavsiyeniz ne olur cevap verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba size daha önce bahsettiğim burslar "Japonya Hükümeti (Monbukagakusho:MEXT) Meslek Yüksekokulu Bursu" ve "Japonya Hükümeti (Monbukagakusho:MEXT) Lisans Bursu" dur. Aslında liseliler içinde burs imkanları vardı ancak sanırım benim baktığım zamanlardaydı ve şimdi kaldırılmış.(Bulursam tekrar burada paylaşırım) Önünüzde iki sene olduğundan İngilizce'ye ve derslerinize sıkı çalışırsanız bursu kazanmanız mümkündür. Lise döneminizde müzik alanında bir kaç başarı kazanırsanız (yarışmalara katılabilirsiniz yada etkinliklerde katılımcı olabilirsiniz. Yada sosyal platformlarda hesap açıp müzik videolarınızı paylaşabilirsiniz.) ya da spor da sizin faydanıza olacaktır. (Japonya'da sosyal etkinlikler ve kulüp faaliyetleri çok önemlidir) Bir de en azından N4 seviyesinde Japoncanızı geliştirirseniz çok rahat edersiniz. Son olarak bu yıllarınızın kıymetini bilip,elinizden geldiğince etkinliklerde faal olun. Umarım istediğiniz gibi bir üniversite yılı geçirirsiniz. Başarılar dilerim.:)

      Sil
    2. Linkleri atmayı unutmuşum.Şartları ve koşulları aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
      Lisans Bursu
      https://www.tr.emb-japan.go.jp/itpr_tr/00_000087.html
      Meslek Yüksekokulu Bursu
      https://www.tr.emb-japan.go.jp/itpr_tr/00_000075.html

      Sil
  18. Merhaba, bu sene Erciyesi Üniversitesi Japon Dili ve Edebiyatını kazandım. Amacım Japonya'ya gidip orda bir iş bulup (Satış danışmanlığı vs) çalışmak. Ankara ve ÇOMÜ'de bölümde başarılı olan bir öğrencinin Japonya'ya bir sene okumak için gönderildiğini duymuştum. Erciyes'te de böyle bir şey var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Bu dediğiniz büyük ihtimalle Nikkensei Bursu (https://www.tr.emb-japan.go.jp/itpr_tr/00_000095.html).Bu bursa da Japon Dili okuyan herkes katılabiliyor.Hangi üniversitede okursanız okuyun katılabilirsiniz.Yalnız çok zor olduğunu ve gerçekten başarılı olanları gönderdiğini unutmayın.Başarılar Dileriz...:)

      Sil
  19. Merhaba , tek bir sorum olacak . Bu bölüm için ingilizceyi bilmek şart mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Üniversiteyi kazanabilmek için dil sınavına giriyorsunuz o yüzden en azından azda olsa İngilizce bilmeniz gerekiyor. Ama üniversiteyi kazandıktan sonra İngilizce şart değil. Ama kaynak kitapların dili hep İngilizce olduğundan bilmeniz sizin faydanıza olur.

      Sil
  20. Merhabalaaar ! Yorumlara baktım baktım, benim düşüncemde bir yorum veya soru bulamadım.

    Hemen söylemek istiyorum.. Benim planımda Japon Öğretmenliğini veya Dili ve Edebiyatını kazandıktan sonra eğer mümkünse, imkanım da olursa bölümüme Japonya'da devam etmek var. Belki bir süreliğine belki de tamamen (tamamen olabileceğini ben de sanmıyorum). Efendim, 4 yıl okuyup bitirdikten sonra da, Japonya'da bu bölümler sayesinde iş bulup çalışabilme imkanım olur mu ?

    Gerçekten Asya kültürüne, sanatına özellikle de Japonya'nınkine o kadar çok merakım ve hevesim var ki.. Ben hayatımı orada devam ettirmek istiyorum. Gelecek planım aynen böyle.
    (Bu arada ingilizcem de kendimi anlatabildiğim kadar var desem yeter mi bilmiyorum ama şöyle de diyebilirim; Şu an lise son sınıfım.. Lise 1den beridir ingilizceyi severek öğrendim, severek geliştirdim ingilizcemi. Her bir türkçe kelime yazarken ingilizcesi kulağımda yankılanıyor :D O derece.. Umarım başarılı olurum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Japonya'da okumak istiyorsanız ya çok paranız olması lazım. Eğer niyetiz varsa şimdiden para biriktirmeye başlayın.(İki haftası 10.000tl'den hatta daha fazla olduğunu hesaba katmayı unutmayın.) Burs bulsanız bile yine de belli bir miktar para lazım. İş imkanını soracak olursanız şuan hastalık dönemi yüzünden çok da iş imkanı yok. Çeviride iyiseniz şuan çevirmenlikten para kazanabilirsiniz. Ama çevirmenlikte kolay bir meslek değil ve maalesef çeviri işiyle aile geçindiremezsiniz. Dediğiniz gibi Japonya'da okursanız fabrikalarda falan çalışabilirsiniz.Hayalerinizi yıkmak istemem ama ilerisi için pişman olmamanız adına Japonya'da yaşamanın çok zor olduğunu ve mezun olan arkadaşlarımın neredeyse tamamının başka işlerle meşgul olduğunu belirteyim.Siz mezun olana kadar neler olur bilemem. Dediğim gibi Japoncanız çok iyi olursa işşiz kalmazsınız ama çok çalışıp akıcı japoncanız olmazsa elinizde yalnızca diplomayla başka bir iş koluna yönelebilirsiniz. Şunu da söyleyeyim sevdiğiniz işi yaptığınız da azda kazansanız mutlu oluyorsunuz.Umarım sevdiğiniz işi yaparsınız. Karar size kalmış. Başarılar dilerim.

      Sil
    2. Bu arada Japonya'da çalışmak istiyorsanız Japonca değil mühendislik bölümlerinde okumanızı tavsiye ederim. Türk edebiyatı bile okumanız Japonca okumanızdan daha faydalı olur sizin için. Amaç Japonya'ya gitmekse Japonca okumak en mantıksız karar olur. Japonya'ya gönderen bölümleri araştırmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  21. Merhabalar Japon Dili ve Edebiyatı ile Japonya'ya gitme şansımız yüksek mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef şansınız çok çok düşük. Sadece bir kişi gidebiliyor o da sınıfın en iyisi. Çanakkale ve Ankara'da şansınız daha yüksek. Nevşehir'de yeni bölüm açıldı belki oranın da gönderme oranı yüksektir ancak Erciyes ile Japonya'ya girme şansınız neredeyse sıfır. Japonya'ya giderim hayalleriyle sakın seçmeyin çünkü bende herkes gidiyordur diye düşünerek Erciyes'i seçmiştim fakat sınıfımızdan sadece bir kişi gitti ona da verilen burs yeterli değildi. Hem kendi imkanları hem burs hem de orada çalışarak kendini idare etti. Mext bursu var katılabileceğiniz ancak onun da üniversite ile alakası yok. Her hangi bir üniversiteye gitseniz de başvurabilirsiniz. Benim tavsiyem Çanakkale üniversitesidir. Facebook sayfalarından Çanakkale üniversitesine giden biri ile irtibata geçip birebir ona sormanızı tavsiye ederim. Başarılar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun...

      Sil
  22. Japon dili ve edebiyatıyla öğretmenliğin farkı nedir? Edebiyat okursam daha mı fazla iş imkanı buluyorum yani alan olarak? Öğretmenlik okursam Japon dili ve edebiyatından ne gibi eksikleri olur? Sadece öğretmen mi olabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öğretmenlikte formasyon dersleri de veriliyor bu sayede kurslarda yada İSMEK gibi belediyelerde çalışma imkanınız oluyor.Ancak bildiğim kadarıyla öğretmenlikte edebiyat dersleri daha azınlıkta. Yani çevirmen olmayı düşünüyorsanız edebiyat okumak daha faydalı olabilir sizin için. Çanakkale Üniversitesi'nin ders programıyla Erciyes'inkini incelerseniz farkı daha rahat görebilirsiniz. Çanakkale öğretmen yetiştirmeye odaklı olduğundan dersleri okumayı anlama, ileri yazma, yazım sistemi gibi gramere ve öğretmeye yönelik. Edebiyat bölümüyse her alanda çalışmanıza olanak tanıyor.Medya takip(japon medyası), çeviri, iş japoncası gibi dersler var. Benim nacizane fikrim edebiyat okumanız. Çünkü devlet kadrosunda bir kişi atıyorlar ve oranın boşalması da çok güç. Japoncanız iyiyse bireysel olarak ders verebilirsiniz. Kurs gibi yerlerde zaten çalışamazsınız genelde saatlik ücreti kurslarda 25-40 tl arasında. Bireysel olarak verildiğinde zaten kimse formasyon istemiyor. Çok ihtiyaç halinde belediyelerden ya da özel kurslardan da formasyon alabilirsiniz. Siz mezun olana kadar belki devlette formasyon bölümünü açabilir. Bizim zamanımızda kapatmıştı. Öğreneceğiniz kıymetli vaktinizi formasyon dersleriyle doldurmak yerine Japonca dersleri almanızı daha çok öneririm. Çünkü zaten edebiyat bölümünde bile verilen Japonca yeterli gelmiyor. Yine de karar size kalmış. Üniversite hocalarıyla ya da orada okuyanlarla iletişime geçip daha doğru bilgi alabilirsiniz. Hayatta başarılar dileriz. Umarım her şey gönlünüze göre olur.

      Sil
  23. merhaba:) bu yıl lisede son sınıfım.uzun zmaandır japonyaya yada daha doğrusu uzak doğu ülkelerine ve dillerine karşı bir ilgim vardı. bu yüzden erciyes üniversitesinde japon dili ve edebiyatı bölümünü okumak istiyorum. bu bölümde hazırlık yılı olup olmadığını merak ediyorum. varsa eğer nasıl olduğunu biraz açıklayabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Hazırlık bildiğim kadarıyla henüz açılmadı önümüzdeki senelerde de açılacağını sanmam. İçiniz rahat olabilir. Umarım istediğiniz yere gelebilirsiniz. Başarılar dileriz...

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.