ます(Masu) / ません(Masen) Formu


Merhaba arkadaşlar;
    Bugün Masu  「ます」   Mashita 「ました」 kalıbını öğreneceğiz. Başlayalım:) 
Masu formu 「ます」 geniş ve gelecek zaman için kullanılır. Öncelikle sözcük formunda olan fiilimizi  mas formu「ます」 için  Hiragana tablosunda -i「い」 kısmına göre çekimliyoruz. Ardından masu 「ます」ekliyoruz. İşte bu kadar kolay. Yani diyelim ki ben gidiyorum ya da gideceğim demek istiyorum. Filimizin sözcük formu iku 「いく」hiragana tablosunda - i い」formuna göre çekimliyoruz. İki いき」oluyor ardından masu「ます」 ekliyoruz. İkimasu 「いきます」İşte  bu kadar kolay. Peki olumsuz yapmak istersek. Gitmeyeceğim ya da gitmiyorum demek istiyorum. Geniş /şimdiki zaman olumsuz için de masu ます」 formu gibi - i い」formuyla çekimleyip  masen「ません」 ekliyoruz yani iku「いく」iki 「いき」olur. Ardından masen「ません」 ekliyoruz. İkimasen  「いきません」oldu. Bu kadar basit. Gelelim mashita「ました」 formuna. Mashita 「ました」geçmiş zaman için kullanılır. Gittim demek istediğimizde sözcük formunun son hecesini - i「いkısmına göre çekimliyoruz ardından mashita' yı「ました」ekliyoruz. İku fiili「いく」 iki 「いき」oluyor ardından mashita'yı「ました」eklediğimizde ikimashita 「いきました」oluyor olumsuz yapmak istediğimizde ise masendeshita 「ませんでした」ekliyoruz. Gene aynı şekilde -i  kısmına göre çekimleyip  masendeshita'yı 「ませんでした」ekliyoruz. İku 「いく」fiilimiz iki 「いき」oluyor ardından masendeshita'yı「ませんでした」ekliyoruz ikimasendeshita「いきませんでした」oldu .Biraz ezber ve biraz çalışmayla yapabilirsiniz.


NOT: Masu , masu「ます」 şeklinde yazılıp mas diye okunur. Masu 「ます」şeklinde okunduğunda konuşma daha saygılı olur. Kendinizden kıdemce yüksek kişilere karşı kullanılır.


Sözcük formunu hatırlamayan ya da bilmeyenler için Buraya Tıklayınız.
Alıştırma yapmak için Buraya Tıklayınız.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.