~たことがある(~Ta Koto Ga Arimasu)\Yapmışlığım Var


Merhaba arkadaşlar en son sizlerle ta formunu(た形) işlemiştik.Eğer ta formunu (た形) oturttuysanız şimdide yeni bir gramer konusuna geçebiliriz. ことがあります (koto ga arimasu) yapısı ta formuyla kullanıldığı gibi sözlük formuyla da kullanılmaktadır. Fakat ikisininde anlamı farklıdır.Sözlük formuyla kullanılan yapı N3 konusu olduğundan daha sonra işleyeceğiz. İsterseniz şimdi ilk yapımızı işleyelim.

た形+ことがあります
Ta form+Koto ga arimasu

Geçmişte yaşadığımız veya yaşayamadığımız tecrübelerden bahsederken kullanırız. ‘’Yapmışlığım var, daha önce yapmıştım’’yada ''yapmışlığım yok'',''daha önce yapmadım'' gibi bir anlamı vardır.Fiili ta formuyla çekimleyip sonuna ことがあります(koto ga arimasu) yapısını ekliyoruz.Oldukça basit bir yapı.Şimdide isterseniz cümle içerisinde görelim.

車を運電したことがあります。
Kuruma o unten shita koto ga arimasu.
Araba sürmüşlüğüm var.(Daha önce denedim.)

日本へ行ったことがありません。
Watashi wa Nihon e itta koto ga arimasen.
Japonya’ya gitmişliğim yok.(Daha önce hiç gitmedim.)

寿司を食べたことがありません。
Sushi o tabeta koto ga arimasen
Sushi yemişliğim yok.(Daha önce hiç yemedim.)

この話を聞いたことがありますか。
Kono hanashi o kiita koto ga arimasu ka.
Bu hikayeyi duymuşluğun var mı?(Daha önce duydun mu?)

アニメを見たことがあります。
Anime o mita koto ga arimasu.
Anime izlemişliğim var.(Daha önce izlemiştim.)


 Yapıyla birlikte zaman zarfı kullanılmaz.Zamanı belli olmayan tecrübelerden bahsederken kullanırız.Anlamadığınız bir yer olursa sormaktan çekinmeyin.:)



0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.