つもり( Tsumori) Plan/Niyet


Bu kalıp cümlenin sonuna gelir ve gelecek hakkındaki planlarımızdan bahsederken kullanılır''...Yapmayı planlıyorum'' ,  ''...yapmaya niyetim var.'' gibi bir anlamı var.Gelecekte yapmayı düşündüğümüz şeylerden bahsettiğimiz için çoğunlukla fiilllerle kullanılır.

İsim:İsim+(no)+つもりです(tsumoridesu)
Fiilerde: Sözlük Formu+つもりです(tsumoridesu)
Na Sıfatı:な(na)+つもりです(tsumoridesu)
İ Sıfatı: つもりです(tsumoridesu.)

明日東京へ行くつもりです。
(Ashita Tokyo e iku tsumoridesu.)
Yarın Tokyo’ya gitmeyi planlıyorum(niyetim var.)

ナルトは何をするつもりですか。
Naruto wa nani o suru tsumoridesuka.
Naruto ne yapmayı planlıyor.(niyetinde.)

携帯電話を買うつもりです。
Keitaidenwa o kau tsumoridesu.
Cep telefonu almayı planlıyorum.(niyetindeyim.)

トモエは何を勉強するつもりですか
Tomoe wa nan o benkyousuru tsumoridesuka.
Tomoe ne çalışmayı planlıyor? (niyetinde)

私は映画を見に行くつもりです.
Watashi wa eiga o mi ni iku tsumoridesu.

Ben film izlemeye gitmeyi planlıyorum(niyetindeyim.)

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.