Desu Kalıbı (です )


  Olumlu şimdiki zaman ve Geniş zaman

    です(desu) kalıbı isim cümlelerinin sonuna gelir ve ''-dir , -dır'' anlamı verir.
     
Örneğin;
 
    わたし   たなか です
   (Watashi wa tanaka desu.)
    Ben Tanaka'yım.
    
   これ は ねこ です
   (Kore wa neko desu.)
    Bu kedidir.
 
     おいしい です
   (Oishidesu.)
    Lezzetlidir.  
   
  Olumsuz şimdiki zaman ve Geniş zamanda 

   では ありません (dewa arimasen) eklenir.
   
 これ  ねこ では ありません
(Kore wa neko dewa arimasen)
  Bu kedi değildir. 
    
わたし  がくせい では ありません
(Watashi wa gakusei dewa arimasen)
 Ben öğrenci değilim.
    
おいしい では ありません
(Oishi dewa arimasen)
 Lezzetli değildir.
    
Olumlu Geçmiş zamanda

でした (deshita) olarak kullanılır.
    
おいしい でした
(Oishi deshita)
Lezzetliydi. 

わたし  がくせい でした
(Watashi wa gakusei deshita.)
 Ben öğrenciydim.
   
Olumsuz Geçmiş zamanda

 では ありませんでした (Dewa arimasendeshita) eklenir.
     
わたし  がくせい では ありませんでした
(Watashi wa gakusei dewa arimasendeshita.)
 Ben öğrenci değildim.
    
おいしい では ありませんでした
(Oishi dewa arimasendeshita.)
 Lezzetli değildi.   
  
NOT: ですkalıbı desu diye yazılıp des diye okunur. Ayrıca では ありません (deha arimasen) diye yazılıp dewa arimasen diye okunur.  




2 yorum:

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.