を (wo) Edatı

 (NESNE) + (WO) + GEÇİŞLİ FİİL 
 Bugün ki konumuz   (wo)  edatı. ''Wo'' olarak yazılmasına karşın ''o'' diye okunur. Nesneyi belirtmek için kullanılır.  (wo)  edatından önce nesne ve sonrasında fiil gelir.

かばん  買(かい)ました。
Kaban o kaimashita.
Çantayı satın aldım.

(わたし) は 本(ほん)  読()みます。
Watashi wa hon o yomimasu.
Ben kitabı okuyorum.

テレビ を 見()ます。
Terebi o mimasu.
Televizyonu izliyorum.

手紙(てがみ)  書()きます。
Tegami o kakimasu.
Mektubu  yazıyorum.

料理(りょうり)  食()べます。
Ryouri  o tabemasu.
Yemeğyiyorum.

日本語(にほんご)  勉強(べんきょう)します。
Nihongo  o benkyoushimasu.
Japoncayı(Japonca)  çalışıyorum.

Cümlelerden de anlaşıldığı gibi isimleri  –i hali yapıyor ve nesneyi  belirtiyor. Kulağa biraz rahatsız edici geliyor değil mi? Normalde Türkçe'de ''Yemeği yiyorum.'' demeyiz. ''Yemek yiyorum.'' deriz. Ama   edatı her iki anlamı da karşılıyor. Yani çeviri yaparken ''Yemeği yiyorum'' ya da'' Yemek yiyorum.'' diyebiliriz.
 
DİKKAT!!! Daha öncede bahsettiğim gibi (wo) edatı ''o'' diye okunur. (ha) edatından bahsederken (ha) edatının da ''wa'' diye okunduğunu söylemiştik ve です (desu), ます(masu) da ''masu'' ve ''des'' şeklinde okunur bunu unutmayın:) Her zaman dediğimiz gibi anlamadığınız yerleri yorum kısmından çekinmeden sorabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız, teşekkürler^^ Aklıma takılan şu ki mesela "Bu şarkıyı seviyorum" derken kullandığım "kono uta wo suki" fakat internette çeviriye bakınca "kono uta ga suki" çıkıyor. "Wo" kullanmam yanlış mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel yorumunuz için teşekkür ederiz. Sorunuza gelecek olursak Suki(好き-sevmek)ve Kirai (嫌い-nefret etmek)her zaman ga (が) edatı ile kullanılır. Bir nevi kalıp ifade diyebiliriz. Bu yüzden "kono uta wo suki" cümlesi yanlış bir kullanım olur. Doğrusu "kono uta ga sukidesu"dir. Umarım anlaşılır olmuştur. Aklınıza takılan bir şey varsa sormayı unutmayın. Bizi takip etmeye devam edin.:)

      Sil
  2. Açıklamanız yeterince anlaşılır oldu. İlginiz, hızlı cevabınız için teşekkür ederim ^^ Takipteyim (✿^^)v

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz teşekkür ederiz. İyi çalışmalar dileriz...

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.