から~まで/Kara~Made/~den...~e kadar



İsim + から「Kara」 + İsim + まで「Made」

から (Kara) edatı ‘’den,dan,den itibaren,dan itibaren’’ anlamına gelmektedir.Bir yerin veya zamanın başlangıcını gösterir. まで(Made) edatı  ise ‘’e,a,e kadar,a kadar’’ anlamına gelmektedir.Bir yerin veya zamanın bitişini gösterir.Bu iki çift cümlede yan yana kullanıldığı gibi tek başlarına da cümlede kullanılabilir.Örnek üzerinden inceleyecek olursak;

九時から五時まで働きます。
Kuji kara go-ji made hatarakimasu.
Saat 9'dan saat 5'e kadar çalışıyorum.

大坂から東京まで三時かかります。
Ōsaka kara Tōkyō made san-ji kakarimasu.
Osaka'dan Tokyo'ya kadar 3 saat sürer.

毎日何時から何時まで勉強しますか。
Mainichi itsukaraitsumade benkyō shimasu ka.
Her gün kaçtan kaça kadar ders çalışıyorsun.

から十時まで勉強します。
Hachi kara jū-ji made benkyō shimasu.
8 'den 10'a kadar ders çalışıyorum.

毎日昼十二時から一時まで休みます。
Mainichi hiru jū ni-ji kara ichiji made yasumimasu.
Her gün öğlen 12 den 1 e kadar dinleniyorum.

九時から働きます。
Kuji kara hatarakimasu.
Saat 9 dan itibaren çalışıyorum.

からその時までの間に、何が起こりましたか。
Ima kara sonotoki made no aidani, nani ga okorimashita ka.
Şu andan o zamana kadar ki  zaman içinde ne oldu?

まで行きます。
Ie made ikimasu.
Eve kadar gideceğim.

トルコから来ました。
Toruko kara kimashita.
Türkiye'den geldim.

明日からダイエットします。
Ashita kara daietto shimasu.
Yarından itibaren diyet yapacağım.

会社は家から遠いです。
Kaisha wa ie kara tōidesu.
Şirket evden uzakta.

学校まで歩きます。
Gakkō made arukimasu.
Okula kadar yürüyeceğim.

Konumuz burada bitiyor.Anlamadığınız yerleri yorumlar kısmından sorabilirsiniz.İyi çalışmalar.:)


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.