~ なる(~Naru )Olmak


sıfatı+くなる
sıfatı\İsim+になる

なる(Naru) fiili ‘’olmak’’ anlamına gelmektedir.İsim veya sıfatlara geldiğinde olan durumun değiştiğini belirtir.(İ)sıfatlarındaい(i)düşer ve (ku)gelir.(Na) sıfatları ve isimde (ni) gelir.Çok basit bir kalıptır ve sıklıkla kullanılmaktadır.İsterseniz örnekler üzerinden inceleyelim.

元気になりました。
Genki ni narimasu.
İyi oldum.(İyileştim)

さくらさんが美しくなりました。「美しい」
Sakura san ga utsukushiku narimashita.(Utsukushi)
Sakura hanım güzel olmuş.(güzelleşmiş)

天気が寒くなりました。「寒い」
Tenki ga samuku narimashita.(samui)
Hava soğuk oldu.(soğudu)

これからだんだん暑くなります。「暑い」
Kore kara dandan atsukunarimasu.(atsui)
Bundan sonra gitgide sıcak olacak.

おかげさまでよくなりました。「いい」
Okagesamade yoku narimashita.(ii)
Sayenizde  iyi oldum.(iyileştim.)

ナルトくんは何になりたいですか。
Naruto kun wa nani ni naritaidesu ka.
Naruto ne olmak istiyorsun?

火影になりたいです。
Hokage ni naritaidesu.
Hokage olmak istiyorum.

イタチくんは強くなりました。
İtachi kun wa tsuyoku narimashita.
İtachi güçlü oldu.(güçlendi)

トモエさんは背が高くなりました。
Tomoe san wa se ga takaku narimashita.
Tomoe beyin boyu uzun oldu.(uzadı)

ハクさんは二十歳になりました。
Haku san wa hatachi ni narimashita.
Hak bey 20 yaşında oldu.
,
毎日練習しましたから、日本語で上手になりました。
Mainichi renshū shimashitakara, nihongo de jōzu ni narimashita.

Her gün alıştırma yaptığım için Japoncada yetenekli oldum.(geliştirdim)


いい (ii)sıfatı için istisnai bir durum geçerlidir. (Ku) gelmez ve sıfat よく (yoku)olur.

İ ve na sıfatlarına ne geldiğini karıştırıyorsanız aklınızda いく(iku) veなに(nani) şeklinde kodlaya bilirsiniz.Japoncada gitmek ve ne anlamlarına gelen kelimeler i sıfatından sonra ku na sıfatından sonra ni geleceğini size hatırlatacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.