ことにする(koto ni suru) Karar Vermek



Bu gün ことにする(koto ni suru) kalıbını göreceğiz.Kendi istediğimizle bir eylemi yapıp yapmayacağımıza karar verirken kullanılır.Örneğin,japonca öğrenmeye karar verdim gibi.Kulanım şekli;

辞書形(Fiil sözlük formu) +ことにする(koto ni suru)
ない形(Fiilin nai formu) + ことにする(koto ni suru)

Olumlu cümlelerde fiil 辞書形(Fiil sözlük formu) , olumsuz cümlelerde fiil ない形(Fiilin nai formu) ile çekimlenip ことにする(koto ni suru) eklenir.Örneklere bakalım;

友達に花を買うことにしました。
(Tomodachi ni hana o kau koto ni shimashita.)
Arkadaşım için bir çiçek almaya karar verdim.

メガネをかけないことにしました。
(Megane o kakenai koto ni shimashita. )
Gözlük takmamaya karar verdim.

タバコを吸わないことにしました。
(Tabako o suwanai koto ni shimashita. )
Sigara içmemeye karar verdim.

お菓子を食べないことにしました。
(Okashi o tabenai koto ni shimashita. )
Tatlı yememeye karar verdim.

家を帰ることにしました。
(İe o kaeru koto ni shimashita.)
Eve dönmeye karar verdim.

Anlamadığınız kısımları veya aklınıza takılanları yorum kısımından sorabilirsiniz.




0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.