ないで (Naide) Yapmadan...




Bu gün ki konumuz ないで (naide) kalıbı."Şemsiyeyi açmadan yürümek" cümlesindeki "yapmadan", "o şekilde" ifadesini cümleye katar.Fiil ない (nai) formu ile çekimlenip  で (de) eklenir.Geçen gramer konusunda işlediğimiz で(de) formunun olumsuz hali diyebiliriz.Örnekler üzerinden daha iyi anlaşılacaktır.

動詞-ない形 ( Fiil- nai formu ) + (de)+ 動詞 (fiil)

窓を開けないで寝ました。
(Mado o akenaide nemashita.)
Pencereyi açmadan uyudum.

下のテキストを見ないで答えてください。
(Shita no e o minaide kotaete kudasai.)
Aşağıdaki ders kitabına  bakmadan cevap verin lütfen.

朝ご飯を食べないで学校へ行きました。
(Asa gohan o tabenaide gakkō e ikimashita)
Sabah kahvaltısı yapmadan okula gittim.

傘を持たないで出かけました。
(Kasa o motanaide dekakemashita.)
Şemsiye almadan dışarı çıktım.

試験がありますから寝ないで勉強しました。
(Shiken ga arimasukara nenaide benkyō shimashita.)
Sınavım olduğu için uyumadan ders çalıştım.

Bu kalıbın "yapma lütfen" anlamı da vardır.Genelde karşınıza bu anlamındaki hali daha çok çıkıyor.Bende ilgili bir video ararken maalesef hep yapma lütfen anlamındaki kullanımıyla karşılaştım bu yüzden video paylaşımı yapamadım.Eğer sizin karşılaştığınız bu konuya uygun kullanımı olursa yorum kısmından bizimle paylaşabilirsiniz. İyi çalışmalar.






0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.