Yaban Koyununun İzinden (Hitsuji O Meguru Boken)



Orjinal Adı:Hitsuji O Meguru Boken(羊をめぐる冒険)
    Sayfa Sayısı: 356
Baskı Yılı: 1982
Yayın evi:Doğan Kitap


     Merhaba arkadaşlar bugün sizlerle Japonya'da ve dünyada çok sevilen Haruki Murakami'nin ''Yaban Koyununun İzinden '' kitabını tanıtacağım.Türkiye'de 2008 yılında basılsa da asıl basım tarihi 1982'dir. Kitapta  kahramanların ismine pek yer verilmez.Genelde lakaplarla hitap edilmektedir.Kahramanımız hikayeyi kendi anlattığından onun ismi de gizemini korumaktadır.Hikayesine gelecek olursak kahramanımız ortağıyla birlikte reklam şirketi yönetmektedir.Eşinden yeni boşanmış kulak mankeni olan bir kızın kulaklarına aşık olduğu için bu kızla çıkmaya başlamıştır.Hayatı ona göre çok sıradandır.


    Bir gün arkadaşının gönderdiği bir koyun resmini reklam için kullanmasıyla hayatı bir anda değişiverir.Şirkete gelen biri resmi kaldırıp, sırtında yıldız şeklinde işaret olan koyunu bulmasını istemesiyle kahramanımız sevgilisiyle yollara düşer.Okumak isteyenler için şimdiden uyarmam gerek Japonların ahlak yapısı bizden çok farklı olduğu için cinsellik içeren bölümleri çok fazla. Ben oralarda sayfaları okumadan çevirmeyi tercih etsem de muhafazakar arkadaşların okumasını önermem.Okurken kitap akıcı ilerliyor ama pek bir olay yok.Beklentinizi çok yüksek tutmanızı önermem.Biraz sabrederseniz kitabın ilerilerine doğru hikaye canlanıyor ve beklenmedik şekilde sonunu merak ettiriyor.Herkes tarafından okunup beğenilse de melankoli ve buhran ağır bastığından benim tarzıma pek uymadı.Ben çok hoşlanmasam da belki siz hoşlanabilirsiniz.Okuyup beğenen veya fikir paylaşmak isteyenler yorumlar kısmına düşüncelerini yazabilir.Herkese iyi okumalar dilerim:)

Almak isteyenler 18.90 gibi bir fiyata satılmakta. Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz:) 

2 yorum:

  1. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederiz. :) Ben de size "Rüzgarın şarkısını dinle" kitabını öneriyorum. Beğeneceğinizi umuyorum. Attığınız linke bakacağım.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.