欲しい/Hoshii/ İstemek



İsim+ が欲しい(Ga hoshii)
Anlamı;Bir şey istemek, -e ihtiyacı olmak
Konuşmacının dilek ve arzularını ifade etmek için kullanılır.İsimlerden sonra her zaman (ga) edatı gelir.

私は、車がほしいです。
Watashi wa,kuruma ga  hoshīdesu.
Bir araba istiyorum.

もっとお金が欲しいです。
Motto okane ga hoshīdesu.
Daha fazla para istiyorum.

休みが欲しいです。
Yasumi ga hoshīdesu.
Ara vermek istiyorum.

今、何が欲しいですか。
Ima, nani ga hoshīdesu ka.
Şimdi ne istiyorsun?

時間とお金とどちらが欲しいですか。
Jikan to okane to dochira ga hoshīdesu ka.
Zaman mı para mı, hangisini istiyorsun?

Üçüncü kişinin dilek ve arzularından bahsederken kullanılmaz.
Kendi üstüne karşı(patron,öğretmen vb.) 〜欲しいですか (hoshiidesuka) şeklinde kullanılmaz.Kabadır.  



Fiil+て形(Te Form) +ほしい(Hoshii)
Fiil+ない形(Nai Form)+ほしい(Hoshii)

Anlamı;Senden yapmanı istiyorum
Birinden sizin için bir şey yapmasını istemek için kullanılır.

この話は誰にも言わないでほしい。
Kono hanashi wa darenimo iwanaide hoshī.
Bu konuşmayı kimseye anlatmamanı istiyorum.

明日はピクニックへ行くから、雨が降らないでほしい。
Ashita wa pikunikku e ikukara, ame ga furanaide hoshī.
Yarın pikniğe gideceğim, bu yüzden yağmur yağmasını istemiyorum.

子供には将来、有名な大学に行ってほしい。
Kodomo ni wa shōrai, yūmeina daigaku ni itte hoshī.
Gelecekte çocuklarımın ünlü üniversitelere gitmesini istiyorum.

手伝ってほしい。
Tetsudatte hoshī.
Yardım etmenizi istiyorum.

新しい電話を買ってほしい。
Atarashī denwa o katte hoshī.
Yeni bir telefon almanı istiyorum.

🔺Olumsuz cümlelerde 「~ないでほしい/Naide hoshiiyada「~てほしくない/Te hoshikunaişeklinde kullanabiliriz.Olumsuz cümlelerde “yapmanı istemiyorum” anlamına gelir.

Kendimizden üst kişilere soru sorarken kullanılmaz.

先生、私の電話番号を教えてほしいですか。
Sensei, watashi no denwabangō o oshiete hoshīdesu ka.



6 yorum:

  1. Hitsuyou ile ilgili konu anlatımınız var mı? Ben kullanımını öğrendim ama öğrendiğim yerde hiç fiil ile örnek yoktu, hakkında da bir şey demedi. Sizinkine baktım ama hitsuyou ile ilgili yazı bulamadım. Yazınız yoksa bile fiil ile de kullanılıyor mu, nasıl kullanılıyor, bilgi verme şansınız var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar!! Sanırım N4 konusu olan 必要がある (ひつようがある/Hitsuyou ga aru) yapısından bahsediyorsunuz. Daha bu konuyla ilgili bir yazı yazmamıştık ancak sıkı takipçimiz olduğunuzdan bu hafta konuyla ilgili bir yazı paylaşabiliriz. Takipte kalmaya devam edin...:)

      Sil
    2. Çok çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. Bir de bu saatte yazdım özür dilerim, umarım rahatsız etmemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara sabah baktığımız için 7/24 istediğiniz saatte yorum bırakabilirsiniz.:)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.