なら(Nara) Eğer öyleyse


普通形(
Düz Form)なら
İsim + なら
(İ) Sıfatı + なら
(Na) Sıfatı +なら

なら(Nara)  "Eğer, eğer öyleyse,sa,se,ise, gelince, -e gelince" anlamlarına gelmektedir.Cümleye varsayım anlamı katar."Eğer A olursa B olur." gibi cümlelerde kullanılır.

安いなら買いましょう。
Yasuinara kaimashou.
Ucuzsa satın alalım.

病気なら寝ればいい。
Byōkinara nereba ii.
Eğer hastaysan, uyusan iyi olur.

学校へ行くなら、バスに乗る。
Gakkō e ikunara, basuninoru.
Okula gidersen, otobüse bin.

雨が降るなら家にいよう。
Ame ga furunara ie ni iyou.
Yağmur yağarsa evde kalalım.


 スーパーに行くなら、パンを買ってね。
Sūpā ni ikunara, pan o katte ne.
Markete gidersen, ekmek al.

➤Karşı tarafa olan güvenini gösterirken de kullanılır.


きみなら、必ずできる。
Kiminara, kanarazu dekiru.
Eğer sensen kesinlikle yapabilirsin.


あの喫茶店なら何を飲んでもおいしい。
Ano kissatennara nani o nonde mo oishī.
(Eğer) O kafe(yse) de ne içersen iç, her şey lezzetli.(ne içtiğin önemli değil, çok lezzetli.)


ナルトならいつでも力になってくれるよ。
Narutonara itsu demo chikara ni natte kureru yo.
Naruto her zaman yardım etmeye isteklidir. (Yardım etmesi için ona güveniyorum.)


➤Bir konuyu vurgularken kullanılır.

あの映画なら見ました。
Ano eiganara mimashita.
Eğer o filmse (hakkında konuşuyorsan),izledim.

あの本ならまだ読みません。
Ano honnara mada yomimasen.
Eğer o kitapsa (hakkında konuşuyorsan) henüz okumadım.


Konumuz burada bitiyor.Anlamadığınız bir yer olursa yorumlar kısmından sorabilirsiniz.Herkese iyi çalışmalar.:)



0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.:)

Copyright Gosuke © 2016. Blogger tarafından desteklenmektedir.